Combinaţii de alimente care îţi afectează sănătatea

1 2 jpg jpeg

Chiar dac─â ob┼úii un gust bun ├«n farfurie asta nu ├«nseamn─â c─â este ┼či s─ân─âtos. Anumite alimente combinate pot favoriza apari┼úia balon─ârilor, a gre┼úei, a oboselei constante, dureri de stomac sau chir v─ârs─âturi. Potrivit mindbodygreen.com, pentru a-┼úi p─âstra ┼či proteja s─ân─âtatae este bine s─â evi┼úi urm─âtoarele combina┼úii:

Sandvi┼čul la grill cu br├ónz─â

Combina┼úia de proteine cu amidon nu sunt tocmai ideale pentru digestia ta. Fiecare are nevoie de alte enzime ┼či un alt nivel de aciditate pentru a fi digerate corespunz─âtor. Astfel, organismul t─âu va alege s─â digere proteinele iar amidonul s─â r─âm├ón─â la fermentat. ├Än cazul ├«n care chiar vrei s─â faci aceast─â combina┼úie asigur─â-te m─âcar c─â ai ├«n meniu ┼či legume cu frunze verzi mai ales spanac, rucola sau salat─â verde. ├Än felul acesta vei ajuta la digerarea amidonului mai bine.

Află cum poţi slăbi cu ajutorul bananelor AICI

Ou─â cu carne ┼či br├ónz─â

Speciali┼čtii recomand─â ca la mas─â s─â consumi doar un singur fel de protein─â. ├Än cazul ├«n care ai poft─â de o omlet─â alege s─â o consumi cu o salat─â ├«ns─â sub nici o form─â cu o alt─â sursa de protein─â. Cu c├ót consumi surse diferite din aceia┼či categorie de nutrimen┼úi cu at├ót mai greu ├«i va fi organismului t─âu s─â le digere.

Dac─â alegerea ta este s─â consumi carne, de asemenea este indicat s─â o faci asociat─â cu o salat─â.

Practic, nici o mas─â f─âr─â salat─â.

Pastele cu sos de ro┼čii

Nu mai este un secret pentru nimeni c─â ro┼čiile sunt produse acide, tocmai din acest motiv ste bine s─â evi┼úi combinarea lor cu carbohidra┼úi. Organismul t─âu consum─â din rezerva sa de energie pentru a digera m├óncarea pe care tu i-o oferi. ├Äncearc─â ca ┼či alternativ─â la pastele cu sos de ro┼či, paste cu legume la gr─âtar sau cu sos pesto. Evit─â de asemenea combina┼úia de paste cu carne. Chiar dac─â ai senza┼úia c─â este sa┼úioas─â nu este deloc potrivit─â pentru digestia ta.

Dressing-ul din salat─â

Obi┼čnuie┼čti s─â consumi salat─â din ro┼čii, castrave┼úi la care s─â adaugi un dressing de l─âm├óie? Ei bine, se pare c─â speciali┼čtii ne aten┼úioneaz─â c─â nu ar trebui s─â combin─âm castrave┼úii cu cartofi, vinete sau chiar ┼či cu ro┼čii. Iar l─âm├óia este total contraindicat─â ├«n oricare dintre combina┼úiile enumerate. Tot din cauza faptul c─â fiecare are un grad de aciditate diferite ┼či are nevoie de timpi diferi┼úi de digerare.

Niciodat─â fructe dup─â mas─â

Datorită zaharurilor pe care le conţin, ele nu au nevoie de un timp prea mare pentru a fi digerate. Însă în cazul în care le consumi după o masă bogată în carbohidraţi, alimente care au nevoie de un timp mai mare de digestie, fructele vor fermenta în stomac până când masa anterioară se va digera.

Ideal ar fi s─â consumi fructele la o mas─â separat─â ┼či s─â la┼či s─â treac─â m─âcar 30 minute p├ón─â la urm─âtoarea mas─â.

Cereale cu lapte la micul dejun?

Dac─â obi┼čnuie┼čti s─â consumi diminea┼úa la micul dejun o por┼úie de cereale cu lapte ┼či un pahar de suc de portocale, atunci este bine s─â ┼čtii faptul c─â acizii sucului de portocale se vor ocupa s─â distrug─â enzimele care au scopul de a digera amidonul din cereale. Iar fructele uscate din cereale se vor comporta precum un mucus ce va fi greu de digerat. Deci, dac─â vrei s─â te bucuri de un mic dejun s─ân─âtos, ┼či mai ales nu vrei s─â renun┼úi la niciuna dintre aceset variante, alege s─â bei sucul de portocale cu cel pu┼úin 30 de minute ├«nainte de a consuma cerealele cu lapte.

De asemenea dac─â e┼čti un mare consumator de shake-uri diminea┼úa, combina┼úia de banan─â cu lapte nu este tocmai una ideal─â. Alege totu┼či o banan─â extrem de coapt─â la care s─â ├«i adaugi nuc┼čoar─â pentru a ajuta astfel digestia.