Cele mai bune surse de antioxidanţi

1 2 jpg jpeg

Antioxidan┼úii sunt de fapt un complex de vitamine, minerale ┼či enzime care au rolul de a reduce ac┼úiunea radicalilor liberi, compu┼či care favorizeaz─â apari┼úia multor afec┼úiuni, printre care ┼či cancerul. Ace┼čtia se g─âsesc ├«n fructe, legume, fructe de mare, alimente pe care este bine s─â le includem ├«n alimenta┼úia zilnic─â.

Consumă cât mai des nuci

Pe l├óng─â faptul c─â previn bolile de inim─â sau apari┼úia diabetului, nucile au ┼či un con┼úinut de dou─â ori mai ridicat de antioxidan┼úi ├«n compara┼úie cu alte fructe ├«nrudite.

├Än plus, dac─â acestea sunt consumate zilnic, ├«n stare crud─â, beneficiile lor pentru organism vor fi ┼či mai vizibile, iar un consum de aproximativ patru nuci pe zi reprezint─â doza ideal─â anti-imb─âtr├ónire.

Berea r─âcore┼čte ┼či are grij─â de s─ân─âtatea ta

Cunoscut─â ┼či sub denumirea de b─âutur─â-aliment, berea are, datorit─â hameiului, un con┼úinut semnificativ de antioxidan┼úi. Rezultele mai multor studii au ar─âtat c─â berea contribuie, dac─â este consumat─â cu modera┼úie, la men┼úinerea st─ârii de bine a organismului.

ÔÇ×Hameiul, un ingredient cheie al re┼úetei de fabricare a berii, este o plant─â absolut special─â. Mai pu┼úin cunoscut este faptul c─â, datorit─â calit─â┼úilor sale antioxidante excelente, pe l├óng─â industria fabric─ârii berii, hameiul mai este folosit doar ├«n industria farmaceutic─â.Tot pu┼úin cunoscut este ┼či faptul c─â antioxidan┼úii din hamei, care poart─â denumirea de flavonoide, sunt mai puternici dec├ót antioxidan┼úii pe care ├«i putem g─âsi, de pild─â, ├«n citrice. Mai mult, flavonoidele rezist─â mai bine ├«n organism dec├ót alte substan┼úe similare, fiind mai eficien┼úi ┼či sporind ┼či mai mult efectele benefice pentru s─ân─âtatea organismului umanÔÇť, explic─â dr. Corina Zugravu, pre┼čedintele Centrului de Studii despre Bere, S─ân─âtate ┼či Nutri┼úie.

Nu uita să mănânci usturoi

De┼či beneficiile usturoiului pentru sistemul imunitar sunt familiare ├«nc─â din timpuri str─âvechi, anumite propriet─â┼úi ale sale ├«nc─â ne surprind.

Astfel, fitonutrien┼úii, nutrien┼úii esen┼úiali pentru s─ân─âtate (seleniul, zincul, manganul germaniul), dar ┼či vitaminele A ┼či C, fac ca usturoiul s─â fie un antioxidant puternic, ajut├ónd la eliminarea radicalilor liberi.