Cel mai bun moment să mănânci anumite alimente

1 2 jpg jpeg

Brânza

Este potrivit─â la micul-dejun. Consumat─â cu modera┼úie, br├ónza previne ├«ngr─â┼čarea ┼či balonarea. Dac─â o alegi pentru cin─â, trebuie s─â ┼čtii c─â ├«ngreuneaz─â digestia, poate duce la indigestie sau la depunerea de gr─âsimi nedorite ├«n corp.

Merele

Sunt ideale la micul dejun, pentru c─â au ├«n compozi┼úie pectin─â care scade glicemia ┼či nivelul colesterolului. La cin─â pectina este greu de digerat ┼či cre┼čte aciditatea gastric─â.

Cartofii

Consuma┼úi la micul dejun, cartofii scad nivelul de colesterol, datorit─â amidonului pe care-l con┼úin ┼či-┼úi aduc un plus de minerale. Seara, din cauza aportului caloric crescut, te pot ├«ngr─â┼ča.

Bananele

M├óncate la pr├ónz, bananele ├«nt─âresc sistemul imunitar ┼či elasticitatea pielii. Seara, poate stimula formarea mucusului ┼či ├«ngreuneaz─â digestia.

Fructele uscate

Smochinele, prunele ┼či caisele stimuleaz─â metabolismul ┼či sistemul digestiv dac─â sunt m├óncate la micul dejun sau la prima gustare din zi. Dup─â pr├ónz, acestea pot da indigestie, balonare, flatulen┼ú─â.

Ciocolata am─âruie

Poate fi m├óncat─â f─âr─â regrete ├«n prima parte a zilei. ├Ä┼úi aduce un plus de antioxidan┼úi care previn ├«mb─âtr├ónirea prematur─â ┼či riscul de boli cardiovasculare. Dac─â ┼úii la siluet─â, evit-o dup─â ora pr├ónzului!

Ro┼čiile

Dac─â incluzi ro┼čii la ├«n micul-dejun, acestea faciliteaz─â digestia ┼či ├«mbun─ât─â┼úesc procesele metabolice. M├óncate seara pot da balonare sau nepl─âceri stomacale.

Fructele oleaginoase

Nucile, migadalele, alunele de pădure, caju-ul, fisticul mâncate după-amiaza scad riscul de hipertensiune, dar dacă le ronţăi seara îţi pot aduce kilograme în plus.

Portocalele

Sunt ideale la gust─âri, la 1-2 ore dup─â o mas─â principal─â, pentru c─â ├«mbun─ât─â┼úesc digestia ┼či accelereaz─â metabolismul. La micul-dejun, ├«n schimb, pot cauza apari┼úia unor irita┼úii stomacale sau chiar gastrit─â.

Orezul

Este bine s─â fie m├óncat la masa de pr├ónz, deoarece metabolismul este accelerat ├«n aceast─â perioad─â a zilei ┼či va fi mai u┼čor ca organismul s─â foloseasc─â ├«ntreaga cantitate de carbohidra┼úi. Inclus ├«n masa de sear─â, orezul favorizeaz─â ├«ngr─â┼čarea.

Laptele

B─âut seara, cald, laptele te relaxeaz─â ┼či te ajut─â s─â adormi f─âr─â mari probleme. Dac─â-l bei diminea┼úa, mai ales ├«n cazul ├«n care fac mi┼čcare sau efort dup─â aceea, este posibil s─â-┼úi ├«ngreuneze digestia.