Cea mai slab─â carne de pe┼čte

1 2 jpg jpeg

├Än plus, pe┼čtele este u┼čor de digerat, ├«n timp ce gr─âsimile esen┼úiale Omega-3 sunt extrem de benefice pentru s─ân─âtatea inimiii. Alte studii vorbesc despre carnea de pe┼čte ca fiind benefic─â ├«n prevenirea mai multor tipuri de cancer, fiind de asemenea ┼či un aliment care ├«mbun─ât─â┼úe┼čte func┼úiile creierului (memorie ┼či randament intelectual).

Dac─â te numeri printre persoanele care ├«┼či doresc s─â sl─âbeasc─â, trebuie s─â ┼čtii c─â exist─â trei categorii de pe┼čte, ├«n func┼úie de con┼úinutul de lipide:

- Pe┼čte slab - con┼úine de la 0.3 la 1 g de lipide (merluciu, cod, ┼čtiuc─â, ┼čal─âu, chefal ro┼ču, r├óndunic─â de mare etc) ┼či po┼úi consuma at├ót c├ót dore┼čti;

- Pe┼čte semi-gras - con┼úine ├«ntre 2 ┼či 10 g lipide (hering, p─âstr─âv, chefal, barbun) - se poate m├ónca o dat─â, de dou─â ori pe s─âpt─âm├óna;

- Pe┼čte gras - con┼úine ├«ntre 10 ┼či 15 g lipide (macrou, hering, crap, p─âstrav, anghil─â, scrumbie, sardin─â, ton, somon) - se poate m├ónca o dat─â pe s─âpt─âm├óna ├«n cantitate rezonabil─â (100 - 150 g).

Cea mai slab─â carne de pe┼čte - merluciu

Acest pe┼čte este recomandat ├«n curele de sl─âbire ├«ntruc├ót con┼úine pu┼úine calorii (102 calorii/100 grame).

Dieta pe baz─â de merluciu este s─ârac─â ├«n gr─âsimi ┼či carbohidra┼úi, are efect benefic asupra sistemului digestiv ┼či circulator, dar ┼či asupra imunit─â┼úii ├«ntregului corp. De asemenea prin consumul de merluciu se asigura o protec┼úie antioxidant─â puternic─â ├«n organism, creat─â de acizii gra┼či nes─âtura┼úi Omega-3 din compozi┼úia sa.

Merluciu este ┼či o surs─â de minerale ┼či vitamine, ajut─â la cre┼čterea rezisten┼úei organismului. Cei care sufer─â de tulbur─âri ale glandei tiroide, afec┼úiuni sau boli ale sistemului cardiovascular ┼či digestiv trebuie s─â consume frecvent acest peste.

Cea mai slab─â carne de pe┼čte - cod

Codul con┼úine ├«n jur de 107 calorii la 100 de grame de carne ┼či nu con┼úine carbohidra┼úi. Codul este un pe┼čte cu carne alb─â, considerat un excelent substitut pentru alte proteinele de origine animal─â. Dovad─â faptul c─â 100 de grame de cod asigura 50% din proteinele zilnice necesare.

Pe┼čtele este foarte bogat ├«n seleniu, vitamina B6, B3 ┼či vitamina D ┼či are, ├«n 100 de grame, circa 20 la sut─â din doz─â zilnic─â necesar─â de omega 3. Codul con┼úine fosfor, potasiu ┼či seleniu.

Cea mai slab─â carne de pe┼čte - ┼čtiuca

┼×tiuca con┼úine aproximativ 113 calorii/100 grame, vitamine (retinol, acid ascorbic, niacin─â, tiamin─â, riboflavin─â ┼či piridoxin─â), dar ┼či minerale precum potasiu, fosfor ┼či calciu. ├Än plus, acest pe┼čte are ┼či propriet─â┼úi anti-stres.