Ce se intampla in organismul tau atunci cand mananci porumb fiert sau copt

1 afla ce se intampla in organismul tau atunci cand mananci porumb fiert sau copt vbma jpg jpeg

Porumbul contine numeroase fibre benefice organismului. Acesta contribuie la mentinerea bacteriilor sanatoase in intestin si ajuta la formarea lantului de acizi grasi din colon.

Specialistii sustin ca porumbul consumat moderat ajuta la prevenirea cancerului de colon.

Dar asta nu e tot, porumubul contine si o serie de minerale, vitamine si nutrienti cu proprietati antioxidante.

Toate aceste valori ale porumbului te protejeaza de anumite afectiuni, dar nu iti pun sanatatea in pericol.

Porumbul se g─âse┼čte sub diferite forme, boabele sale fiind procesate pentru ob┼úinerea m─âlaiului, a siropului, uleiului ┼či a chipsurilor de tip tortilla.

┼×tiai c─â...

...banalul porumb con┼úine 73% ap─â ┼či nu are deloc gluten?

Bogat în substanţe nutritive

Dac─â tu ├«l consumi doar pentru c─â ├«┼úi place gustul s─âu, ei bine, afl─â c─â porumbul este bogat ├«n fibre insolubile (regleaz─â tranzitul intestinal ┼či accelereaz─â eliminarea din organism a toxinelor ┼či a substan┼úelor cu risc cancerigen): hemiceluloz─â, celuloz─â ┼či lignin─â. De asemenea, acest aliment con┼úine carotenoide, minerale (magneziu, fosfor, zinc, cupru), carbohidra┼úi, proteine (zeine). Porumbul mai are ├«n con┼úinut calorii ┼či zaharuri pu┼úine, acizi gra┼či Omega-3 ┼či Omega-6. Porumbul dulce reprezint─â o surs─â benefic─â de B3, B5, B6, ceea ce ajut─â s─â ai doza necesar─â de energie pentru ├«ntreaga zi. Pentru c─â ├«n porumb se reg─âse┼čte o mare cantitate de ap─â ┼či pentru c─â este slab caloric, acestea se recomand─â ┼či ca aliment contra luptei cu kilogramele ├«n plus.

├Ämbun─ât─â┼úe┼čte vederea

Consumul de porumb fiert ajut─â la s─ân─âtatea ochilor. Datorit─â compu┼čilor s─âi boga┼úi ├«n carotenoide, zeaxantin─â ┼či lutein─â, porumbul este un adev─ârat aliat pentru vedere. Oamenii de ┼čtiin┼ú─â asociaz─â nivelul crescut de carotenoide din s├ónge cu reducerea riscului de cataract─â ┼či degenerare macular─â (retina ├«ncepe s─â se deterioreze ┼či nu mai poate capta corespunz─âtor imaginile din mediul inconjur─âtor), noteaz─â authoritynutrition.com.

Surs─â natural─â pentru o via┼ú─â lung─â ┼či s─ân─âtoas─â

├Än loc s─â consumi alimente procesate, pline de E-uri, mai bine revii la hrana provenit─â de la ┼ú─âranii autohtoni. A┼čadar m├ón├ónc─â cereale integrale (spre exemplu, porumb), fructe ┼či legume de sezon. Elimin─â din dieta ta zilnic─â m├óncarea plin─â de calorii, zah─ârul, f─âina alb─â, conservele, gr─âsimile saturate, carnea gras─â, b─âuturile carbogazoase. Astfel vei preveni riscul de obezitate, hipertensiune, boli cardiovasculare, diabet ┼či cancer. Alege s─â tr─âie┼čti s─ân─âtos m├ónc├ónd alimente slab calorice, dar pline de substan┼úe nutritive. Nu uita de hidratare (porumbul con┼úine mult─â ap─â), odihn─â ┼či s─â faci zilnic exerci┼úii fizice potrivite v├órstei tale.

Bine de ┼čtiut!

Nu consuma porumbul fiert ├«n combina┼úie cu unt sau crem─â de br├ónz─â pentru c─â este posibil s─â te ├«ngra┼či. ├Än schimb, ├«l po┼úi amesteca cu alte alimente precum salata verde, fasolea boabe sau p─âst─âi, maz─ârea, n─âutul sau lintea. Nu pune mult─â sare pe porumbul fiert sau copt pentru c─â ri┼čti, datorit─â excesului de acest mineral, s─â re┼úii apa ├«n organism.