Cât de important este complexul vitaminic B

1 2 jpg jpeg

Perioada anului ├«n care se trece de la un anotimp la altul poate avea un impact negativ asupra organimsului uman, motiv pentru care se recomand─â o aten┼úie sporit─â la alimenta┼úie ┼či la aportul vitaminic.

Pentru a evita un deficit de vitamine speciali┼čtii recomand─â s─â avem ├«n alimenta┼úia noastr─â mai multe surse de vitamina B, ├«n felul acesta organismul nu va fi privat de aportul vitaminic ┼či va putea func┼úiona corespunz─âtor.

Ce conţine grupul vitaminic B?

Printre cele mai cunoscute vitamine din acest─â gam─â se reg─âse┼čte vitamina B1 ┼či B12, ambele av├ónd o influen┼ú─â pozitiv─â asupra sistemului nervos, deoarece constribuie la calitatea creierului de a memeora ┼či de a dezvolta anumite abilit─â┼úi precum aten┼úia, buna dispozi┼úie ┼či un nivel energetic pe tot parcursul zilei.

O alt─â vitamin─â destul de faimoas─â ca ┼či predecesoarele este vitamina B9 cunoscut─â ┼či sub denumirea de acid folic, vtamin─â recomandat─â mai ales gravidelor pentru ca f─âtul s─â se poat─â dezvolta armonios, mai ales c─â acidul folic asigur─â s─ân─âtatea creierului ┼či reduce considerabil rata de apari┼úie a maladiei Alzheimer.

Vitamina B2, atunci c├ónd e┼čti stresat

2 jpg jpeg

Aceast─â vitamin─â ├«i este necesar─â organismului uman mai ales ├«n perioadele ├«n care e┼čti stresat deoarece ajut─â la fixarea fierului ├«n hemoglobin─â, iar ├«n urma unui efort fizic intens sau ├«n sarcin─â, organismul resimte aceast─â nevoie vitaminic─â.

├Än plus vitaminei B3 i se recunosc meritele pentru aportul ├«n func┼úionarea corespunz─âtoare a sistemului digestiv ┼či pentru grija avut─â mai ales asupra circula┼úiei cerebrale.

Practic, complexul vitaminic B este cel mai complex ┼či totodat─â indispensabil corpului t─âu.

├Äncearc─â s─â bei un pahar de lapte cald ├«n perioadele stresate sau po┼úi s─â apelezi la un bol de iaurt sau chefir ┼či cereale.

Află ce vitamină te ajută să eviţi un AVC

Vitamina B5 ├«ncetine┼čte procesul de ├«mb─âtr├ónire

Un aspect important este c─â acest complex vitaminic are grij─â mai ales de sistemul t─âu imunitar ┼úin├ónd la distan┼ú─â afec┼úiunile de sezon, iar vitaminei B5 i se recunosc merite deosebite ├«n reducerea stresului din organism ┼či la ├«ncetinirea procesului natural de ├«mb─âtr├ónire contribuind substan┼úial la men┼úinerea func┼úiilor cerebrale active.

Cea mai indicat─â vitamin─â care combate cu succes virozele ┼či afec┼úiunile aparatului respirator r─âm├óne vitamina B6.

De unde îţi iei vitaminele din complexul B?

1 2 jpg jpeg

Spre norocul nostru, aceste vitamine se reg─âsesc ├«ntr-o gama destul de variat─â de produse astfel ├«nc├ót ├«ndiferent de dieta urmat─â s─â po┼úi s─â le consumi, de la oleginoase p├ón─â la fructe ┼či legume pe care le po┼úi consuma pe tot parcursul zilei. De asemenea se reg─âsesc ├«n ou─â, ficat, lactate, ciuperci, fasole, struguri sau chiar ┼či beer.

Berea este recunoscută pentru conţinutul său de sodiu, proteine, vitaminele B3, B2, B6, B9. Deci consumată cu măsură poate fi o adevărataă sursă de vitamina B.

O alt─â surs─â bun─â o reprezint─â cerealele precum orzul, gr├óul dar ┼či drojdia de bere.