Alimentele care îţi afectează articulaţiile

1 2 jpg jpeg

Problema alimenta┼úiei s─ân─âtoase este discutat─â din ce ├«n ce mai des, mai ales c─â num─ârul cazurilor de diabet ┼či obezitate sunt ├«ntr-o continu─â cre┼čte la nivel global.

├Än ceea ce prive┼čte s─ân─âtatea articula┼úiilor, alimenta┼úia joac─â un rol esen┼úial ┼či asta din cauza faptului c─â un stil de via┼ú─â nes─ân─âtos poate fi cauza anumitor probleme de s─ân─âtate cronice, a apari┼úiei diabetului sau chiar ┼či a afec┼úiunilor cardiovasculare.

Pericolul ascuns din zah─âr

2 jpg jpeg

Nimic f─âr─â dulce? Acesta este ┼či motto-ul t─âu? Ei bine, total gre┼čit. Zah─ârul contribuie la favorizarea apari┼úiei inflama┼úiilor. Cum ├«l g─âse┼čti ├«n absolut orice produs de pe rafturile magazinelor, este foarte greu s─â monitorizezi cantitatea de zah─âr consumat─â pe zi.

Zah─ârul ar trebui exclus pe c├ót posibil din meniul t─âu. Cafeaua po┼úi s-o ├«ndulce┼čti cu miere dup─â ce s-a mai r─âcit, la fel ┼či ceaiul.

Afl─â cum se prepar─â corect ceaiul de ghimbir ┼či care sunt beneficiile sale AICI

Prăjelile favorizează apariţia inflamaţiilor

At├ót pr─âjelile, c├ót ┼či carbohidra┼úii rafina┼úi (cartofi, orez, p├óine alb─â) sunt responsabili cu facilitarea surplusului de kilograme, a afec┼úiunilor cronice ┼či implicit la apari┼úia inflama┼úiilor.

Un alt obicei care sl─âbe┼čte imunitatea organismului este consumul de alcool, acesta afect├ónd ├«n egal─â m─âsur─â at├ót ficatul c├ót ┼či articula┼úiile.

Exist─â posibilitatea ca anumite b─âuturi s─â con┼úin─â ┼či o anumit─â cantitate de gluten, aspect ce va contribui la deteriorarea articula┼úiilor deja destul de fragile.

Consum─â cu modera┼úie carnea ro┼čie ┼či evit-o pe c├ót posibil pe cea procesat─â!

Alimente bune pentru articulaţii

1 2 jpg jpeg

Somonul este bogat ├«n acizi gra┼či Omega-3, recunoscu┼úi pentru efectele antiinflamatoare care scad considerabil simptomele osteoartritei ┼či a artritei reumatoide.

Pe de altă parte, cosumul de ghimbir este indicat mai ales că acesta conţine gingerol, o componentă activă care protejează organismul de inflamaţii.

├Äncearc─â s─â folose┼čti r─âd─âcin─â de ghimbir ├«n combina┼úie cu apa cu l─âm├óie sau sub form─â de ceaiul de ghimbir. De asemenea alimentele bogate ├«n betacaroten, precum morcovii, cartofii dulci, varza, pepenele galben, dovleacul ┼či caisele reduc inflama┼úiile ┼či ajut─â la reducerea durerii ├«n cazul artritei reumatoide.

Ai grij─â de s─ân─âtatea ta!