Alimente care seam─ân─â cu organele pe care le trateaz─â

1 2 jpg jpeg

Morcovul ┼či ochii

Dac─â prive┼čti o felie de morcov, vei vedea c─â seam─ân─â foarte bine cu ochiul uman. Potrivit mai multor studii, aceast─â legum─â este benefic─â pentru s─ân─âtatea ochilor, datorit─â betacarotenului, pe care corpul ├«l transform├« ├«n vitamina A. Consumul regulat de morcovi previne apari┼úia cataractei, c├ót ┼či a degenerescen┼úei maculare, boal─â care afecteaz─â persoanele trecute de v├órsta de 65 de ani.

Ro┼čiile ┼či inima

Dac─â tai o ro┼čie ├«n dou─â, vei remarca 4 c─âm─âru┼úe, exact ca ┼či structura inimii. Chiar ┼či culoarea este aceea┼či, ├«n ambele cazuri. Ro┼čiile se num─âr─â printre legumele care aduc cele mai mari beneficii inimii, datorit─â con┼úinutului de licopen, potasiu ┼či magneziu.

Strugurii ┼či pl─âm├ónii

Strugurii imit─â perfect alvelolele pl─âm├ónilor, asem─ânare deloc ├«nt├ómpl─âtoare. S-a demonstrat c─â persoanele care m─ân├ónc─â des struguri sunt mai pu┼úin predispuse la cancer pulmonar, c├ót ┼či la emfizem pulmonar. Boabele de struguri sunt bogate ┼či ├«n proantocianidine, care ajut─â la ameliorarea simptomelor ├«n cazul astumului alergic.

Nucile ┼či creierul

Miezul de nuc─â ┼či creierul uman seam─ân─â foarte mult. Cele 2 jum─ât─â┼úi ale miezului de nuc─â corespund emisferelor creierului uman. Nucile men┼úin s─ân─âtatea creierului, datorit─â acizilor gra┼či Omega 3 con┼úinu┼úi. De asemenea, ofer─â protec┼úie contra demen┼úei ┼či maladiei Alzheimer, potrivit unei cercet─âri efectuate la Universitatea Tuft din Boston, SUA.

Fasolea ┼či pl─âm├ónii

Fasolea ajut─â la men┼úinerea s─ân─ât─â┼úii rinichilor, organe cu care seam─ân─â foarte bine. Aceast─â legum─â, consumat─â cu regularitate, este util─â ├«n prevenirea afec┼úiunilor renale. Este o surs─â important─â de fibre, calciu, potasiu, magneziu ┼či fier.

Cartofii dulci ┼či pancreasul

Cartofii dulci se num─âr printre alimentele care ajut─â la buna func┼úionare a pancreasului. Sunt boga┼úi ├«n antioxida┼úi, ceea ce ├«nseamn─â c─â ofer─â protec┼úie contra cancerului. De asemenea, este de ajutor ┼či diabeticilor, c─âci ajut─â la men┼úinerea valorilor normale ale glicemiei. Cu toate c─â sunt surse de carbohidra┼úi, cartofii dulci sunt boga┼úi ├«n fibre, care ├«ncetinesc eliberarea glucozei ├«n s├ónge.

┼óelina ┼či oasele

Tijele de ┼úelin─â se aseam─ân─â mult cu oasele. ┼×i nu este de mirare, ┼úin├ónd cont de faptul c─â at├ót oasele, c├ót ┼či ┼úelina con┼úin sodiu ├«n propor┼úie de 23%. ┼óelina, consumat─â proasp─ât─â, ├«n salate, ajut─â la ├«nt─ârirea densit─â┼úii osoase.

Ciupercile ┼či urechile

Dacă tai în două o ciupercă vei observa cât de bine imită urechea. Iar ciupercile chiar sunt benefice pentru sănătatea auzului, datorită conţinutului de vitamina D. O carenţă a acestei vitamine este legată de deficienţe de auz.

┼×tiai c─âÔÇŽ

ÔÇŽbroccoli se aseam─ân─â cu celulele canceroase? Un studiu efectuat la Institutul Na┼úional de Cancer din SUA a ar─âtat c─â b─ârba┼úii care m─ân├ónc─â des aceast─â legum─â au un risc cu p├ón─â la 45% mai mic de a face cancer de prostat─â.