Alimente care combat oboseala

1 2 jpg jpeg

Fructe proaspete

Con┼úin vitamine, minerale, fibre ┼či mult─â ap─â. Alege un fruct proasp─ât ca gustare ├«ntre mese, ori de c├óte ori sim┼úi nevoia s─â ron┼ú─âi ceva. Controlezi astfel ┼či pofta de dulce, care nu va mai fi la fel de accentuat─â. ┼×i sucurile naturale sunt o op┼úiune gustoas─â ┼či s─ân─âtoas─â. Ai grij─â ├«ns─â s─â le consumi imediat dup─â preparare ┼či s─â nu exagerezi cu cantit─â┼úile, pentru a nu ad─âuga un plus de calorii neodorite. Bananele ├«n special ├«┼úi ofer─â rapid o senza┼úie de sa┼úietate ┼či te ajut─â s─â ├«┼úi re├«ncarci bateriile.

Ov─âz

Are propriet─â┼úi relaxante ┼či te energizeaz─â c├ónd nu te-ai odihnit cum trebuie sau ├«n perioadele solicitante. Boga┼úi ├«n fibre, vitamine ┼či minerale, fulgii de ov─âz pot fi introdu┼či ├«n meniul t─âu la micul dejun, simpli sau ├«n combina┼úie cu fructe ┼či iaurt. Folose┼čte f─âina de ov─âz pentru deserturi sau ├«nlocuie┼čte laptele de origine animal─â cu lapte de ov─âz, b─âutur─â vegetal─â care ajut─â la alungarea oboselii.

Cacao

Considerat─â un aliment cu propriet─â┼úi medicinale, cacaua pur─â este diferit─â de ciocolata procesat─â din comer┼ú. Propriet─â┼úile sale nutritive energizeaz─â organismul ┼či ├«nt─âresc sistemul imunitar. Combin-o cu miere, ulei de cocos sau adaug-o ├«n deserturi ori ├«n b─âuturi calde, servite ├«n loc de cafea. Bogat─â ├«n antioxidan┼úi, asigur─â un tonus bun ┼či ┼úine la distan┼ú─â stresul ┼či g├óndurile negative. Substan┼úele active din boabele aromate de cacao elibereaz─â endorfine, numite ┼či hormonii fericirii.

Legume

Toate legumele sunt bune pentru s─ân─âtate, ├«ns─â ardeiul gras ┼či cel iute, spanacul, conopida ┼či frunzele de n─âsturel alung─â ├«n mod special oboseala. Au o combina┼úie ideal─â de vitamina C ┼či acid folic, care activeaz─â sistemul vascular ┼či energizeaz─â rapid organismul. Consum─â-le ca atare, ├«n salate sau ca garnitur─â pentru alte preparate. Po┼úi s─â preg─âte┼čti legumele ┼či la abur, pentru a-┼či p─âstra propriet─â┼úile.

...spirulina, o microalg─â de culoare verde-alb─âstruie, este considerat─â un superaliment, cu numeroase beneficii pentru s─ân─âtate? Cre┼čte nivelul de energie ┼či combate anemia, ajut├ónd la producerea de celule ro┼čii ├«n s├ónge. Men┼úine nivelul zah─ârului din corp la parametrii normali ┼či contribuie la eliminarea toxinelor. Regleaz─â deficien┼úele de vitamine ┼či revitalizeaz─â ├«n mod natural organismul. Se consum─â sub form─â de pulbere, diluat─â ├«n ap─â sau lapte ori ca supliment, sub form─â de capsule.

Semin┼úe ┼či fructe oleaginoase

Ideale ca gustare ├«ntre mese sau la micul dejun, fructele ┼či semin┼úele oleaginoase ├«┼úi dau energia de care ai nevoie pe parcursul zilei ┼či ┼úin oboseala la distan┼ú─â. Stimuleaz─â sistemul imunitar, ajut─â la ├«mbun─ât─â┼úirea memoriei ┼či la cre┼čterea puterii de concentrare. Men┼úin s─ân─âtatea sistemului nervos ┼či ├«┼úi dau o stare de spirit bun─â. Adaug─â ├«n dieta ta alimente precum semin┼úele de floarea-soarelui, semin┼úe de susan sau dovleac, nuci, alune ┼či migdale, ├«ns─â ├«n cantit─â┼úi moderate, pentru c─â au un con┼úinut caloric destul de ridicat.

Poţi înlocui cafeaua cu ceai verde

Datorit─â con┼úinutului de tein─â, substan┼ú─â care stimuleaz─â sistemul nervos, ceaiul verde este un energizant eficient, care m─âre┼čte capacitatea intelectual─â ┼či puterea de concentrare, fiind un ├«nlocuitor ideal al cafelei. Surs─â important─â de antioxidan┼úi, previne ├«mb─âtr├ónirea prematur─â ┼či favorizeaz─â arderea caloriilor. Regleaz─â metabolismul, cre┼čte imunitatea ┼či este indicat ├«n perioadele solicitante. Consum─â ceaiul verde doar ├«n prima parte a zilei, pentru a nu-┼úi perturba somnul.