Alimente bogate în antioxidanţi

1 2 jpg jpeg

Pe ├«n┼úelesul tututor, antioxidan┼úi sunt de fapt un complex de vitamine, minerale ┼či enzime care au rolul de a reduce ac┼úiunea radicalilor liberi, compu┼či care favorizeaz─â apari┼úia multor afec┼úiuni, printre care ┼či cancerul. ├Ä┼úi spunem ├«n r├óndurile care urmeaz─â care sunt alimentele bogate ├«n antioxidan┼úi pe care trebuie s─â le incluzi ├«n dieta ta zilnic─â!

Alimente bogate ├«n antioxidan┼úi: c─âp┼čunile

Surse de vitamine C, K, B2, B5, precum ┼či de magneziu, iod, acizi gra┼či omega 3 ┼či potasiu, c─âp┼čunile con┼úin fenoli, antioxidan┼úi care protejeaz─â structurile celulare.

Mai multe studii au subliniat c─â, datorit─â antioxidan┼úilor pe care ├«i con┼úin, c─âp┼čunile sunt printre cele mai importante fructe anticancer, prevenind ┼či apari┼úia altor afec┼úiuni, cum sunt degenerescen┼úa macular─â legat─â de v├órst─â ┼či artrita reumatoid─â. S─ârace ├«n calorii, c─âp┼čunile reprezint─â o alegere inspirat─â ┼či ├«n curele de sl─âbire.

Alimente bogate ├«n antioxidan┼úi: cire┼čele

O alt─â tenta┼úie dulce a verii, cire┼čele sunt bogate ├«n antocianin─â, un alt antioxidant redutabil, care are efect antitumoral, ├«mpiedic├ónd instalarea unor forme de cancer. Po┼úi prepara ┼či deserturi apetisante cu cire┼če, cum ar fi tartele.

Pe l├óng─â gustul lor delicios, acestea ├«┼úi furnizeaz─â melatonin─â, substan┼ú─â care te ajut─â s─â ai un somn lini┼čtit ┼či care te protejeaz─â de bolile cardiace. Cire┼čele, at├ót cele dulci, c├ót ┼či cele amare, sunt recomandate ├«n ameliorarea durerilor musculare, a bolilor hepatice ┼či ├«n litiazele renale ┼či biliare.

Alimente bogate în antioxidanţi: piersicile

Delicioasele piersici sunt deosebit de valoroase ┼či pentru s─ân─âtate. Datorit─â con┼úinutului ridicat de vitamina C, piersicile ajut─â la ├«nt─ârirea sistemului imunitar.

Antioxidan┼úii din piersici ajut─â la prevenirea cancerului, a bolilor cardiovasculare ┼či la ├«nt├órzierea procesului de ├«mb─âtr├ónire. Antioxidan┼úii lutein─â ┼či zeaxantin─â din compozi┼úia lor ajut─â la filtrarea luminii solare, ├«mpiedic├ónd efectul negativ al radia┼úiilor ultraviolete asupra retinei.

Alimente bogate în antioxidanţi: caisele

Printre vitaminele care recomand─â caisele ca alegere s─ân─âtoas─â se afl─â vitamina A, antioxidant puternic, care te fere┼čte de apari┼úia unor boli oculare, precum cataracta ┼či degenerescen┼úa macular─â.

Doar trei caise ├«┼úi furnizeaz─â jum─âtate din doza zilnic─â necesar─â de vitamina A. Licopenul, alt antioxidant important din aceste fructe, ├«mpiedic─â oxidarea colesterolului LDL (numit ┼či cel ÔÇ×r─âuÔÇŁ), diminu├ónd riscul instal─ârii bolilor de inim─â. Caisele mai con┼úin ┼či vitamina C, care ajut─â la ├«nt─ârirea sistemului imunitar, precum ┼či vitamine din complexul B.

Alimente bogate în antioxidanţi: murele

Printre fructele cu cel mai mare nivel de antioxidan┼úi se num─âr─â murele. De altfel, toate fructele de p─âdure sunt renumite pentru cantitatea lor important─â de antioxidan┼úi. ┼×i celelalte fructe de p─âdure au un con┼úinut ridicat de antocianine, acei antioxidan┼úi care protejeaz─â organismul ├«mpotriva unor boli grave cum ar fi cancerul, afec┼úiunile cardiovasculare ┼či maladiile Parkinson ┼či Alzheimer.

Alimente bogate ├«n antioxidan┼úi: ro┼čiile

Printre legeumele care au un con┼úinut ridicat de antioxidan┼úi se num─âr─â ┼či ro┼čiile. Ele sunt o surs─â important─â de licopen, vitamina A ┼či vitamina C, unele dintre cele mai puternice substan┼úe antioxidante. Numeroasele studii ├«n domeniu au ar─âtat c─â includerea legumelor ├«n diet ajut─â la prevenirea mai multor afec┼úiuni, printre care diabetul, ateroscleroza ┼či anumite tipuri de cancer.

Alimente bogate în antioxidanţi: broccoli

De┼či nu foarte popular ├«n r├óndul rom├ónilor, broccoli se num─âr─â printre legumele care nu trebuie s─â ne lipseasc─â din alimenta┼úie. Explica┼úia este una simpl─â: con┼úine aproape aceea┼či cantitate de vitamina C ca ┼či l─âm├óile, dar este bogat ┼či ├«n vitaminele din complexul B, minerale, lutein─â ┼či acid folic. Legume aduce beneficii imunit─â┼úii ┼či ┼úine la distan┼ú─â problemele de vedere ┼či cele hepatice.

Alimente bogate în antioxidanţi: ceai verde

Ceaiul verde nu este doar un bun ├«nlocuitor al cafelei, ci ┼či o surs─â important─â de antioxidan┼úi. Considerat un izvor de s─ân─âtate, ceaiul verde este un tonic al sistemului imunitar. Datorit─â ÔÇ×depozituluiÔÇŁ de vitamine, de minerale ┼či de flavonoizi, ceaiul verde ajut─â la distrugerea radicalilor liberi.

Exper┼úii de la Centrul de Studiu al Cancerului din Japonia au descoperit c─â b─âutorii de ceai verde au un risc cu 20-25% mai redus de a face cancer colorectal, de vezic─â urinar─â, de esofag, de pancreas ┼či de stomac.

Alimente bogate ├«n antioxidan┼úi: vin ro┼ču

┼×tiai c─â un pahar de vin ro┼ču, consumat cu modera┼úie, aduce organismului numeroase beneficii pentru s─ân─âtate? Licoarea are un con┼úinut ridicat de antioxidan┼úi, printre care resveratrolul ┼či flavonoidele, compu┼či ce au grij─â de s─ân─âtatea noastr─â. Speciali┼čtii sus┼úin c─â vinul ro┼ču ajut─â la prevenirea bolilor cardiace, a Alzheimerului, a diverselor infec┼úii, dar ┼či a cancerului.

Alimente bogate în antioxidanţi: ciocolată

Ciocolata nu este doar desertul care ne r─âsfa┼ú─â papilele gustative, ci ┼či un bun aluiat c├ónd vine vorba de s─ân─âtate. Speciai┼čtii americani de la Centrul "Hershey" au analizat nivelul de antioxidan┼úi din ciocolata neagr─â (bogat─â ├«n cacao) ┼či din fructe precum coac─âzele, afinele ┼či rodiile. Ciocolata a ÔÇ×triumfatÔÇť la con┼úinutul de flavonoide, compu┼či cu efect antioxidant, care ajut─â la prevenirea bolilor cardiovasculare. Speciali┼čtii atrag ├«ns─â aten┼úia c─â efectele benefice ale ciocolatei pot fi diminuate de adaosul de zah─âr ┼či de lapte.