Alimente benefice în timpul menstruaţiei

1 2 jpg jpeg

Menstruaţia este acea perioadă a lunii care aduce odată cu ea foarte multe simptome ce-ţi pot da ritmul zilnic peste cap. De la balonare, dureri de cap, disconfort abdominal, oboseală accentuată, până la tristeţe.

Singurul impuls care pare să te ajute să îţi ridici moralul în zilele respective pare a fi o bucată serioasă de ciocolată sau o porţie zdravănă de mâncare nesănătoasă.

Dacă te vei chinui să mănânci mai puţin simptomele nu vor dispăra ci din contră se vor intensifica.

Iată care sunt alimentele care te pot ajuta în această perioadă!

Apa

Chiar daca nu are gust ┼či nici miros este extrem de benefic─â s─ân─ât─â┼úii tale mai ales ├«n aceast─â perioad─â. Acum pierzi foarte multe lichide iar hidratarea este vital─â. Astfel, vei ajuta corpul s─â nu mai re┼úin─â lichide ┼či s─â nu te mai balonezi.

Vitaminele benefice

Vitamina E o po┼úi g─âsi ├«n avocado sau ├«n g─âlbenu┼č, iar vitamina B6 din banan─â ┼či ov─âz de ajut─â s─â sapi de balonare.

De asemenea nu uita de vitamina C din fructe precum citricele, care ajut─â aparatul reproduc─âtor.

Vitamina K este indispensabil─â ├«n men┼úinerea echilibrului coagul─ârii s├óngelui, o po┼úi g─âsi ├«n ficatul de g├ósc─â, g─âlbenu┼čul de ou fiert, uleiul de pe┼čte.

Cite┼čte ┼či: Ce nu ┼čtiai despre menstrua┼úie

Nucile ┼či semin┼úele

Adev─ârate izvoare de s─ân─âtate, bogate ├«n vitamine, minerale ┼či acizi gra┼či, te ajut─â s─â comba┼úi oboseala ┼či depresia.

În plus vei evita în felul acesta să dai fuga în dulciurile apetisante din comerţ.

Cite┼čte ┼či: M─ân├ónc─â nuci ┼či scapi de kilograme

Legumele cu frunze verzi

Bogate ├«n fier ┼či extrem de benefice ├«n aceast─â perioad─â ├«n care tu pierzi o cantitate semnificativ─â de fier din oganismul t─âu, ├Äns─â consumul lor trebuie s─â fie moderat deoarece exist─â riscul apari┼úiei balon─ârii.

Cafeaua

Nu face exces ├«n aceste zile de cafea. Limiteaz─â-te la una mic─â, simpl─â, neagr─â. Cafeina este responsabil─â de cre┼čterea acidit─â┼úii gastrice. O foarte bun─â alternativ─â ar fi ceaiul indian.

Pont

Nu uita s─â te odihne┼čti suficient, mai ales ├«n aceast─â perioad─â, ┼či s─â nu depui eforturi mari pentru a nu solicita ┼či mai mult oganismul.