Aceste minerale taie pofta de dulce!

2 jpg jpeg

Dacă te confrunţi adesea cu poftă de ceva dulce, iar durerile din perioada menstruaţiei sunt foarte puternice, atunci cel mai posibil te confrunţi cu o lipsă de magneziu.

Pe fondul caren┼úei de magneziu mai pot s─â apar─â ┼či simptome precum constipa┼úia ┼či starea de anxietate. Trebuie precizat faptul c─â aportul zilnic necesar de magneziu este de 310-320 mg pentru femei ┼či de 400-420 mg pentru b─ârba┼úi.

Magneziul menţine funcţiile vitale ale organismului

Rolul lui este foarte important în buna funcţionare a organismului, iar cea mai bună sursă de unde poţi să-l iei sunt legumele, mai ales cele cu frunze verzi.

Av├ónd ├«n vedere c─â alimenta┼úia noastr─â con┼úine din ce ├«n ce tot mai multe produse rafinate ┼či extrem de procesate, tot mai multe persoane se confrunt─â cu deficien┼úe ale acestui mineral. Astfel avem de a face cu crampe menstruale dureroase, dureri de cap frecvente, tensiune muscular─â, constipa┼úie.

Are o influenţă puternică asupra sistemului nervos

Acest mineral controleaz─â nivelul de zah─âr din s├ónge, deficitul de magneziu av├ónd drept consecin┼ú─â pofta exagerat─â de dulce. Tot el este responsabil ┼či de apari┼úia senza┼úiei de anxietate. Evit─â aceste probleme consum├ónd c├ót po┼úi de des alimente bogate ├«n fibre. Alege legumele verzi precum varza kale, brocoli, fasolea, dovleacul.

O modalitate prin care poţi să-ţi iei o doză de magneziu într-un mod rapid este aceea de a face o baie cu sare Epson de 2-3 ori pe săptămână, aceasta este bogată în sulfat de magneziu ce se absoarbe rapin în piele.

Nu uita de suplimente

Chiar dac─â ai o alimenta┼úie corect─â din punct de vedere nutri┼úional nu uita s─â ├«┼úi administrezi ┼či suplimente bogate ├«n magneziu, fier, fosfor ┼či zinc. Este bine ca ├«nainte s─â iei suplimentele s─â te adresezi unui doctor de specialitate, deoarece surplusul de magneziu poate avea drept efect advers prezen┼úa v─ârs─âturilor, a gre┼úei sau chiar scaunele diareice.

Ai poft─â de ceva s─ârat? Lipse┼čte sodiul din organism

C├ónd ai poft─â de ceva s─ârat, acesta este semnalul transmis c─â exist─â un deficit de potasiu ┼či de sodiu. Aceste dou─â minerale le pierzi atunci c├ónd transpiri, iei diuretice sau c├ónd e┼čti stresat. Aldosteronul, hormonul responsabil cu reglarea cantit─â┼úii acestor dou─â minerale este afectat atunci c├ónd traversezi perioade tensionate ┼či favorizeaz─â astfel sc─âderea nivelului lor din organism.

Ai nevoie at├ót de sodiu c├ót ┼či de potasiu pentru a-┼úi men┼úine inima puternic─â, func┼úiile nervoase ┼či mu┼čchii ├«n parametri optimi de func┼úionare. Excesul lor ├«n organism cre┼čte tensiunea ┼či favorizeaz─â pierderea osoas─â.

Adaugă în alimentaţia ta produse bogate în potasiu cum sunt bananele, portocalele, piersicile, stafidele cartofii sau pătrunjelul.