10 alimente care îţi hrănesc inteligenţa

1 2 jpg jpeg

Pe┼čtele gras (tonul, somonul, macroul, heringul, sardinele) con┼úine acizi gra┼či omega 3, esen┼úiali pentru stimularea memoriei. Rolul lor este cu at├ót mai important cu c├ót acizii omega 3 sunt componen┼úi importan┼úi ai membranelor celulare cerebrale. Conform unei cercet─âri recente, persoanele care consum─â de trei ori pe s─âpt─âm├ón─â pe┼čte bogat ├«n acizi omega 3 prezint─â un risc mai mic de a se ├«mboln─âvi de demen┼ú─â.

Legumele uscate (linte, n─âut, fasole) sunt bogate ├«n fibre ┼či au rolul de a echilibra indicele glicemic. ┼óine minte c─â cerealele pe care le consumi diminea┼úa pot furniza creierului por┼úia zilnic─â de energie iar glucoza reprezint─â un adev─ârat combustibil pentru creier.

Bananele sunt bogate ├«n magneziu ┼či vitamina B6, care ├«mbun─ât─â┼úesc func┼úiile mentale.

Ficatul de vi┼úel sau de pui con┼úine fier (care ajut─â la transportul oxigenului c─âtre creier), precum ┼či mai multe vitamine din complexul B, care influen┼úeaz─â pozitiv coeficientul de inteligen┼ú─â.

Fructele ro┼čii (coac─âze, c─âp┼čuni, zmeur─â, afine, mure) sunt considerate adev─ârate mine de vitamina C ┼či de antioxidan┼úi, care pot asigura o bun─â irigare a creierului.

Fructele de mare con┼úin proteine ┼či oligoelemente, zinc, iod, care combat oboseala intelectual─â ┼či stresul.

Ou─âle, aliment complex, con┼úin lecitin─â ┼či asigur─â o bun─â func┼úionare a celulelor nervoase.

Ciocolata neagr─â este, conform studiilor, foarte bun─â pentru c─â ├«mbun─ât─â┼úe┼čte circula┼úia sanguin─â la nivelul creierului ┼či ajut─â ├«n tratarea insomniei. Flavonoizii din cacao antreneaz─â func┼úiile mentale, iar magneziul ┼či antioxidan┼úii cresc nivelul de oxigen din creier.

Spanacul con┼úine acid folic ┼či spore┼čte capacitatea de concentrare.

Avocado, surs─â de vitamina E ┼či antioxidan┼úi, are un efect revitalizant asupra sistemului nervos.