Obiceiuri care te fac să te simţi obosit

1 2 jpg jpeg

Bei prea puţină lichide

Sarea ┼či zah─ârul ├«n exces, cafeina sunt asemenea unor provoc─âri pentru corpul t─âu dac─â se confrunt─â cu ele zilnic. C├ónd li se al─âtur─â lipsa unei hidrat─âri corespunz─âtoare, oboseala este ceva ce n-ar trebui s─â te mire. Evit─â b─âuturile care con┼úin cafein─â ┼či bea 6-7 pahare de ap─â pe zi. ├Än acest fel, digestia va fi mai u┼čoar─â.

Faci mi┼čcare prea rar

Lipsa exerci┼úiului fizic te poate ├«mpiedica s─â te mobilizezi pentru activit─â┼úile de peste zi. De aceea, nu exclude sportul din programul zilnic nici dac─â faci multe treburi casnice sau ai o profesie solicitant─â din punct de vedere fizic. Gimnastica, alergatul ┼či orice sport f─âcut la sal─â ├«┼úi solicit─â grupe diferite de mu┼čchi.

Mi┼čcarea ar trebui s─â te fac─â s─â te sim┼úi mai bine, dar nici s─â exagerezi nu este indicat, pentru c─â ├«┼úi for┼úezi organismul s─â produc─â o cantitate prea mare de cortizon ┼či pui o presiune prea mare asupra glandelor suprarenale, duc├ónd la apari┼úia oboselii. Ascult─â-┼úi corpul, pentru a nu te epuiza. Dac─â a doua zi nu te vezi ├«n stare s─â mai faci mi┼čcare este semn c─â ai mers prea departe.

Cedezi adesea poftei de dulce

Ai senza┼úia c─â ciocolata, dulciurile ├«n general sau o b─âutur─â energizant─â te pun ├«n mi┼čcare rapid atunci c├ónd te sim┼úi vl─âguit. De fapt, vitamina B ┼či taurina pe care b─âuturile energizante le con┼úin din plin sunt mai greu de metabolizat de organism. Ini┼úial, te agit─â foarte mult, apoi ├«┼úi dau o senza┼úie de nervozitate ┼či de oboseal─â ap─ârut─â brusc.

Ocole┼čti fructele ┼či legumele

Dac─â spanacul ┼či fructele m├óncate ├«n stare proasp─ât─â nu sunt prezente zilnic ├«n meniul t─âu e posibil ca acesta s─â fie motivul pentru care te sim┼úi obosit. Antioxindan┼úii pe care-i au ├«n compozi┼úie te protejeaz─â de efectele radicalilor liberi care accelereaz─â procesul de ├«mb─âtr├ónire ┼či te priveaz─â de energie pentru activit─â┼úile cotidiene.