Ce obiceiuri au persoanele care nu se îmbolnăvesc

1 2 jpg jpeg

Se vaccineaz─â

Gripa poate s─â duc─â la spitalizare ┼či, ├«n cel mai r─âu caz, la moarte. A┼ča c─â e bine s─â fim precau┼úi, mai ales dac─â ne ├«ncadr─âm ├«n grupele de risc: v├órstnici, copii, femei ├«ns─ârcinate, bolnavi cronic. Chiar dac─â nu ne num─âr─âm printre persoanele aflate la risc, vaccinul antigripal e cea mai bun─â metod─â de protec┼úie ├«mpotriva gripei.

Dorm bine

Studiile arat─â c─â sistemul imunitar are de suferit atunci c├ónd nu dormim suficient noaptea. Somnul ofer─â corpului ┼čansa de a ├«nl─âtura oboseala ┼či de a face repara┼úiile necesare unei bune func┼úion─âri. De┼či problemele de la munc─â ne ┼úin uneori ├«n priz─â sau r─âm├ónem bloca┼úi pe butonarea telefonului la ore t├órzii, e bine s─â ne facem un orar pe care s─â-l respect─âm ├«n c├ót mai multe zile ┼či care s─â includ─â 7-8 ore de somn ├«n fiecare noapte.

Consum─â vitamina C din natur─â

Un inamic redutabil al r─âcelilor, care poate at├ót s─â le previn─â, c├ót ┼či s─â le scurteze durata dac─â deja s-au instalat, vitamina C se g─âse┼čte ├«n cantitate considerabil─â ├«n: kiwi, citrice, c─âp┼čuni, ardei gras ro┼ču, ardei iute, p─âtrunjel, legume verzi cu frunze, usturoi.

Se plimb─â

C├ónd mergem ├«n lumin─â natural─â, ne cre┼čtem nivelul de vitamina D, necesar─â prevenirii diabetului, a osteoporozei sau a depresiei. E greu s─â ai parte de aer curat atunci c├ónd locuie┼čti ├«ntr-un ora┼č mare, dar 15-20 de minute de mers pe jos zilnic sunt mult mai bune dec├ót statul pe scaun ├«n autobuz sau ├«n ma┼čina personal─â. ├Än weekend, o plimbare ├«n parc sau o drume┼úie la p─âdure ne va ajuta nu doar s─â ne dezmor┼úim oasele ┼či s─â ne cre┼čtem buna dispozi┼úie, ci ┼či s─â ne cre┼čtem rezisten┼úa la atacul viru┼čilor.

Beau ap─â ┼či ceaiuri de plante

Procesul natural de detoxificare a corpului are loc ├«n ficat. Pentru ca acesta s─â func┼úioneze bine, e indicat s─â reducem alcoolul ┼či s─â bem suficient─â ap─â (simpl─â, cu o felie de l─âm├óie sau cu c├óteva frunze de ment─â) ┼či ceaiuri de plante ne├«ndulcite. Diminea┼úa, ne putem ├«ndrepta spre o can─â cu ceai verde, care ne va aduce ┼či energie ┼či ai c─ârui antioxidan┼úi vor ┼úine bolile la distan┼ú─â, iar seara putem s─â apel─âm la un ceai de mu┼če┼úel, care va ├«nl─âtura anxietatea ┼či insomnia.