Men┼úine-te ├«n form─â ┼či dup─â 40 de ani!

2 jpg jpeg

Pe m─âsur─â ce ├«naint─âm ├«n v├órst─â, pierdem treptat din masa muscular─â, iar gr─âsimile se depun mai u┼čor.

ÔÇ×Mu┼čchii au nevoie de exerci┼úiu fizic pentru a-┼či p─âstra tonusul ┼či volumulÔÇŁ, spune Jean-Claude Perrin, antrenor ┼či profesor de educa┼úie fizic─â.

De asemenea, activitatea fizic─â moderat─â men┼úine s─ân─âtatea articula┼úiilor ┼či ├«mbun─ât─â┼úe┼čte func┼úia cardiac─â.

Este bine ca ├«nainte de a practica un sport dup─â 40 de ani s─â se fac─â un control medical, pentru a ┼čti exact care este starea organismului ┼či, desigur, pentru a exclude prezen┼úa unor afec┼úiuni.

Ce sport este mai potrivit?

Alerg─ârile u┼čoare ┼či mersul pe jos ├«n ritm alert pot fi practicate de orice persoan─â. ├Änotul este un sport ideal pentru toate v├órstele, mai ales dup─â prima tinere┼úe, av├ónd beneficii asupra musculaturii ┼či articula┼úiilor. Sunt, de asemenea, recomandate tenisul ┼či voleiul.

În cazul existenţei unei boli, activitatea fizică trebuie recomandată de un kinetoterapeut sau de un specialist în recuperare medicală.

Celor care au un stil de via┼ú─â sedentar ┼či vor s─â ├«nceap─â un sport dup─â 40 de ani, medicul le poate recomanda s─â fac─â un test de rezisten┼ú─â la efort. Astfel, activitatea va fi aleas─â ├«n func┼úie de rezisten┼úa la efort a fiec─ârei persoane.