Exerciţii fizice pentru întreţinerea articulaţiilor

1 2 jpg jpeg

Cele mai simple exerci┼úii sunt cele care se folosesc pentru ├«nc─âlzire ├«nainte de orice antrenament, de exemplu: ridicarea bra┼úelor peste nivelul capului sau mi┼čcarea umerilor ├«nainte ┼či ├«napoi, rotiri de g├ót, de umeri ┼či de trunchi.

Pentru a cre┼čte dificultatea exerci┼úiilor, po┼úi folosi gantere sau s─âcule┼úi de nisip la nivelul ├«ncheieturilor.

ÔÇ×Exerci┼úiile pentru articula┼úii pot fi fectuate chiar ┼či zilnic, 20-30 de minute, dac─â nu exist─â restric┼úii medicale sau de trei ori pe s─âpt─âm├ón─â ├«n jur de 45 minute. Beneficiul cel mai mare este c─â pot fi practicate la orice v├órst─â, chiar ┼či de c─âtre femeile ├«ns─ârcinateÔÇť, afirm─â Ruxandra Olteanu (foto), instructor de aerobic ├«n cadrul Clubului Essenza din Bucure┼čti.

Eficiente sunt ┼či plimb─ârile, mersul pe biciclet─â sau ├«notul de trei ori pe s─âpt─âm├ón─â. Aten┼úie ├«ns─â, dac─â ai probleme la nivelul articula┼úiilor, cere sfatul medicului ├«nainte s─â ├«ncepi practicarea unei activit─â┼úi fizice.

├Äntins pe abdomen, sprijin─â-┼úi capul pe palme ┼či ridic─â trunchiul.

A┼čaz─â-┼úi s─âcule┼úii cu nisip la nivelul ├«ncheieturilor, apoi ridic─â ┼či coboar─â bra┼úele.

┼óine bra┼úele dep─ârtate, ridic─â ┼či ├«ndoaie genunchiul drept ┼či r─âsuce┼čte trunchiul. Repet─â ┼či pentru cealalt─â parte.