Exerciţii contra durerilor de spate

1 2 jpg jpeg

Mingea care susţine 400 de kilograme

Denumit─â de speciali┼čti fitball, mingea special─â de fitness poate sus┼úine de peste trei ori greutatea ta, suport├ónd chiar p├ón─â la 400 de kilograme. ÔÇ×Exerci┼úiile efectuate pe fitball sunt o metod─â amuzant─â de antrenament fizic, care te ajut─â s─â folose┼čti simultan mai multe grupe musculare. ├Än plus, ele ├«mbun─ât─â┼úesc echilibrul ┼či coordonarea. Pot fi f─âcute de adolescen┼úi, adul┼úi, persoane ├«n v├órst─â ┼či chiar de femeile ├«ns─ârcinate. ├Än cazul gravidelor ├«ns─â, este necesar acordului mediculuiÔÇŁ, afirm─â instructorul de fitness Luiza Bucur (foto) (www.luiza-bucur.ro).

Dacă ai deformări ale coloanei sau probleme cu articulaţiile, cere acordul medicului înaintede a face aceste exerciţii.

Se fac câte 3 serii

La nivelul spatelui, exerci┼úiile pe fitball ├«nt─âresc musculatura paravertebral─â lombar─â. Fiecare mi┼čcare se efectueaz─â ├«n trei serii a c├óte 12-20 de repet─âri.

1. Mi┼čcarea de ├«nceput este cu fa┼úa ├«n jos, a┼čezat pe fitball. Palmele ┼či v├órful picioarelor trebuie sprijinite pe podea.

2. Ridic─â piciorul st├óng, men┼úin├ónd palmele ┼či piciorul drept pe sol. Repet─â pentru cealalt─â parte.

3. Ridică ambele picioare, ţinând palmele fixate pe podea.

4. Ridic─â ├«n acela┼či timp bra┼úul drept ┼či piciorul st├óng. Repet─â pentru cealalt─â parte.