Sucurile de legume te ţin în formă

1 2 jpg jpeg

B─âuturile r─âcoritoare carbogazoase ┼či necarbogazoase sunt pe baz─â de extract de fructe sau plante, cu o concentra┼úie ├«ntre 0 ┼či 24%, diferen┼úa dintre ele const├ónd ├«n apa folosit─â, fie carbogazoas─â, fie plat─â. B─âuturile carbogazoase cu aport caloric sunt o bun─â surs─â de energie datorit─â carbohidra┼úilor prezen┼úi ├«n componen┼úa lor.

Sucurile care con┼úin 100% fructe sau legume, f─âr─â a avea al┼úi ingredien┼úi ad─âuga┼úi, cu excep┼úia uneori a unor minerale ┼či vitamine, sunt foarte s─ân─âtoase. Sucurile nu con┼úin zah─âr sau al┼úi ├«ndulcitori ad─âuga┼úi, ci numai zah─ârul provenit ├«n mod natural din fructe. Consumul sucurilor asigur─â o parte din necesarul zilnic de vitamine, s─âruri minerale ┼či enzime.

Nectarul este o b─âutur─â pe baz─â de suc de fructe sau legume cu o concentra┼úie ├«ntre 25 ┼či 99%, ├«n procesul lui de fabricare fiind utilizate ┼či alte adaosuri (arome, ├«ndulcitori).

Ceaiurile reci (gata preparate) sunt b─âuturi r─âcoritoare pe baz─â de extract de diferite tipuri de ceai, care sunt recunoscute pentru efectul lor antioxidant.

B─âuturile de tip sport sunt destinate persoanelor care depun un efort fizic intens, deoarece con┼úin minerale ce pot compensa s─ârurile pierdute prin transpira┼úie odat─â cu apa. Formula acestor b─âuturi a fost conceput─â astfel ├«nc├ót s─â compenseze rapid pierderea fluidelor ┼či s─ârurilor minerale prin transpira┼úie, oferind concomitent o surs─â instant de energie.

B─âuturile energizante sunt o categorie de b─âuturi r─âcoritoare, cu un con┼úinut sporit de cofein─â ┼či alte ingrediente energizante (taurin─â, guarana, ginseng). Pe l├óng─â hidratare, b─âuturile energizante sunt recomandate ┼či pentru efectul energizant (datorit─â con┼úinutului de zaharuri) ┼či stimularea aten┼úiei ┼či vigilen┼úei (de exemplu, ├«n timpul condusului prelungit).

Beţi 2-3 litri de lichide pe zi!

Studiile medicale arat─â c─â hidratarea este esen┼úial─â desf─â┼čur─ârii normale a multor func┼úii ale organismului, ├«n lipsa acesteia put├ónd ap─ârea dureri de cap, oboseal─â, diminuare a concentr─ârii ┼či coordon─ârii mi┼čc─ârilor, la copii aceste efecte fiind mai accentuate decat la adul┼úi. Pentru men┼úinerea unui nivel normal de hidratare este recomandat consumul zilnic de 2-3 litri de lichide, provenite at├ót din b─âuturi, c├ót ┼či din alimente.