Slăbeşte fără riscuri cu dieta indicelui glicemic

1 2 jpg jpeg

Carbohidraţii se împart în „buni”(cu indice glicemic scăzut) şi „răi” (cu indice glicemic mare). Glucidele „rele” sunt cele care determină creşterea rapidă şi mare a glicemiei (zahăr, dulciuri concentrate), iar cele „bune” au o asimilare slabă de către organism şi cresc puţin glicemia (făina nerafinată, orezul, lintea, fasolea, legumele). Alege glucidele bune

Această dietă constă de fapt în a şti să alegi glucidele cu indice glicemic scăzut. Cu cât acesta este mai ridicat, cu atât răspunsul organismului este mai brutal. Cu cât indicele glicemic este mai scăzut, cu atât răspunsul este mai blând şi progresiv.

Dacă vrei să slăbeşti, trebuie să alegi alimentele cu indice glicemic sub 50. O atenţie deosebită trebuie acordată şi asocierii acestor glucide cu proteinele şi lipidele, cum ar fi: mezelurile, carnea grasă, brânzeturile grase.

Acestea pot modifica indicele glicemic al unor alimente. Grăsimile sunt permise cu o singură condiţie: niciodată să nu le asociezi cu glucide cu indice glicemic ridicat, care sunt direct stocate de către organism.

Cele trei mese recomandate pe zi trebuie să fie compuse din proteine, lipide şi glucide cu indice glicemic scăzut (fructe, legume, proteine şi grăsimi slabe, în cantitate redusă).

Cartofi prăjiţi 95

Morcov fiert 85

Cereale cu ciocolată 77

Lasagna 75

Pepene verde 75

Gogoşi 75

Miere 73

Mămăligă 70

Pâine albă 70

Ananas (din conservă) 65

Bere 110

Băuturi carbogazoase dulci peste 60

Mango 50

Baton de cereale

(fără zahăr adăugat) 50

Kiwi 50

Ciocolată 49

Cereale integrale

(fără zahăr adăugat) 45

Suc de grepfrut

(neîndulcit) 45

Pâine integrală de secară sau făină de secară 45

Banană (verde) 45

Spaghete 40

Smochine uscate 40

Unt de arahide

(fără zahăr adăugat) 40

Mazăre verde 35

Mere 35

Iaurt de soia (cu aromă de fructe) 35

Suc de roşii 35

Grepfrut, pomelo 30

Căpşune, mure,

afine, zmeură,

coacăze roşii 25

Ciocolată neagră (mai mult de 70% cacao) 25

Lămâie 20

Migdale 15

Varză de Bruxelles 15

Broccoli 15

Măsline 15