Recâştigă-ţi silueta după Revelion!

1 2 jpg jpeg

Dieta lacto-vegetariană poate fi o soluţie după nişte Sărbători îmbelşugate. Dacă adoptaţi un regim lacto-vegetarian, rezultatele se văd imediat. Veţi deborda de vitalitate şi energie, veţi avea un sistem digestiv mai sănătos, veţi observa că gândiţi mai limpede, iar pielea dumneavoastră va fi mai luminoasă şi strălucitoare.

Dacă sunteţi obişnuit cu starea de greutate ce apare după o masă cu multă carne, în primele zile veţi avea nevoie de o cantitate mai mare de hrană vegetală, ca să vă simţiţi sătul.

Nu trebuie să vă faceţi griji că nu veţi putea renunţa la mâncărurile pe bază de carne pentru că vă place gustul cărnii. Din soia, din făină de grâu integrală sau din dovlecei se pot obţine câteva preparate în măsură să vă „păcălească” papilele gustative.

E important să nu uitaţi de fructe în această perioadă. Fructele acide, de sezon, precum portocalele, grepfrutul, lămâile, sunt purificatoare pentru organism. E de preferat să le consumaţi devreme, eventual dimineaţa, separat de orice aliment, pentru a evita fermentaţia.

Trei soluţii vegetariene

Pateu din soia boabe

Ingrediente: o cană cu soia boabe, o rădăcină mică de pătrunjel, un morcov, 2 cepe tocate mărunt, ½ linguriţă sare, 4 linguri ulei, ½ linguriţă ienibahar, ½ linguriţă boia de ardei dulce.

Mod de preparare: se lasă soia la muiat 12 ore, apoi se fierbe sub presiune împreună cu morcovul, pătrunjelul şi sarea, până când bobul capătă consistenţa unei creme.

Separat se căleşte ceapa în ulei şi apă, apoi se amestecă cu boiaua şi ienibaharul şi se dă prin mixer. Soia şi zarzavatul răcite şi scurse de apă se dau de două ori prin maşina de tocat, apoi se amestecă cu ceapa şi condimentele.

Chifteluţe din dovlecei

Ingrediente: un ou, 2 dovlecei tineri, ulei pentru prăjit, 2 linguri de brânză rasă, o lingură făină.

Mod de preparare: dovleceii curăţaţi de coajă se dau pe răzătoare, se presară puţină sare şi se lasă să se scurgă. Se adaugă oul, făina, brânza rasă. Se modelează chifteluţe care se prăjesc în ulei. Preparatul este delicios, uşor de preparat şi foarte consistent. În plus, este un aliat de nădejde al siluetei.

Pateu din grâu

Ingrediente: 70 g făină integrală de grâu, legume (ceapă, pătrunjel), 50 g ulei, 2 linguri de brânză rasă, o linguriţă de sare, condimente.

Mod de preparare: făina se fierbe câteva minute, rezultând un terci. Se adaugă ulei, sare şi se freacă bine, până când capătă o consistenţă păstoasă. Se condimentează cu ceapă, cimbru, pătrunjel, ţelină şi piper. Opţional, puteţi adăuga brânză de vaci sau telemea proaspătă rasă.