Orezul este secretul siluetei perfecte

1 2 jpg jpeg

Dac─â ai o alimenta┼úie echilibrat─â ┼či s─ân─âtoate trebuie s─â ┼čtii c─â o simpl─â can de orez g─âtit corect ├«┼úi va furniza aproximativ 5 grame de proteine, cantitatea suficient─â pentru ca organismul t─âu s─â func┼úioneze corespunz─âtor.

Astfel c─â dac─â vrei s─â ┼úii post sau e┼čti vegetarian ┼či nu consumi carne de fel, po┼úi s─â ai parte de cantitatea necesar─â de proteine consum├ónd orez.

Orezul, surs─â de energie

Consumul cu regularitate de orez ├«┼úi furnizeaz─â pe l├óng─â necesarul de proteine ┼či o doz─â bun─â de energie, dintre toate cerealele orezul av├ónd cel mai mare indice proteic benefic corpului t─âu.

Energia fiind furnizat─â at├ót din carbohidra┼úii pe care ├«i con┼úine c├ót ┼či din gr─âsimile ┼či proteinele sale.

Afl─â cum se prepar─â budinca de orez ┼či c├ót de s─ân─âtoas─â este AICI

Contribuie la reglarea tesiunii

1 2 jpg jpeg

Exact, consumul de orez nu este doar un bun aliat ├«mpotriva surpusului de kilograme, ci este ┼či un bun curant al sistemului cardiac. Fiind s─ârac ├«n gr─âsimi acesta ajut─â la reglarea tensiunii, afirm─â Walter Kempner, de la Universitatea de Duke, departamentul de medicin─â, cel care a adus ├«n aten┼úia nostr─â pentru prima dat─â dieta cu orez.

Astfel c─â o diet─â bazat─â pe orez, legume ┼či fructe va ajuta la sc─âderea colesterolului r─âu, la reglarea tensiunii, ┼či nu ├«n ultimul r├«nd la men┼úinerea unei greut─â┼úi corporale s─ân─âtoase.

Cum se g─âte┼čte corect orezul?

Pune orezul la fiert a┼ča cum o faci de obicei, ├«ns─â de data aceasta adaug─â la fiert o linguri┼ú─â de ulei de cocos. Las─â apoi la fiert 40 de minute, ┼či dup─â ce s-a r─âcit las─â-l la frigider aproximativ 10-12 ore pentru ca uleiul de cocos s─â intre bien ├«n orez. Apoi po┼úi s─â ├«l consumi ┼či vei observa diferen┼úa dup─â numai 3 s─âpt─âm├óni, mai ales dac─â vei avea dou─â mese pe zi la care s─â adaugi orez, fie cu legume fie a┼ča simplu.