Nu eliminaţi toate grăsimile din alimentaţie!

1 2 jpg jpeg

Mit: Cu cât consumi mai puţine calorii, cu atât slăbeşti mai repede

Adevăr. Vei slăbi mult doar în primele zile, până când organismul tău va înţelege că nu primeşte mai mult de-atât, şi atunci va folosi toate resursele, încetinind metabolismul.

Pe lângă faptul că nu vei obţine rezultate spectaculoase, îţi vei lipsi organismul de substanţe nutritive esenţiale, ceea ce poate duce la îmbolnăviri grave.

Mit: Nu lua cina după ora 19.00.

Complet greşit! Nu există o anumită oră la care trebuie luată cina, pentru că organismul va stoca surplusul de calorii indiferent de ora la care ai mâncat. Este sănătos să iei ultima masă din zi cu trei ore înainte de culcare pentru a da posibilitatea organismului să digere iar tu să ai un somn liniştit.

Mit: Limitează-te la trei mese, fără gustări

Adevăr. Dietele echilibrate includ, între mesele principale, gustări uşoare. Mâncatul din trei în trei ore este chiar sănătos, menţine metabolismul activ şi nivelul glicemiei la valori normale. Bineînţeles că vei evita alimentele care sunt „bombe calorice”, iar porţiile vor fi mici.

Mit: Grăsimile îngraşă, deci trebuie scoase din alimentaţie.

Nu trebuie să generalizăm, nu toate grăsimile sunt rele. Organismul are nevoie de lipide, aşa că tot ce trebuie să faci este să-i oferi grăsimi „bune”, care se găsesc în peşte, nuci, migdale, măsline, uleiul de măsline. Trebuie să renunţaţi însă, pe cât posibil, la prăjeli şi la carnea foarte grasă.