Murăturile te ţin sănătos în timpul iernii

1 2 jpg jpeg

În timpul iernii, organismul are tendinţa de a acumula energie şi putem lua în greutate câteva kilograme. Acum se pot consuma cerealele pentru a furniza energie, cele mai indicate fiind grâul comun, grâul dur, orezul, fulgii de ovăz, meiul, hrişca.

De asemenea, trebuie menţinut constant aportul de vitamina C naturală în combinaţie cu alţi compuşi potenţatori, precum flavonoidele, care se găsesc în citrice, fructele de măceş, mere, pere.

Murăturile, în special varza murată tradiţional (şi nu legumele industriale conservate în oţet), reprezintă o sursă bună de vitamina C şi bacterii probiotice pentru persoanele sănătoase. Iarna e indicat şi consumul de nuci şi alune crude.

Pentru menţinerea funcţiei imune se pot consuma alimente sau suplimente alimentare bogate în seleniu-zinc, alune braziliene, fructe de mare etc. Magiunul tradiţional de prune fără adaos de zahăr sau alte ingrediente este indicat în această perioadă, fiind în acelaşi timp un dulce sănătos.

Iarna nu sunt recomandate brânzeturile, datorită grelei lor digestibilităţi şi naturii lor reci.

* Nucile Caju au efect puternic antidepresiv. Consumaţi 30-50 g/zi, în cure de minimum 15 zile.

* Dătătoare de bună dispoziţie sunt prunele crude, uscate sau sub formă de magiun, fără adaos de zahăr şi alte ingrediente.

* Atenţie la excese! Astfel, o dietă prea restrictivă, monotonă va declanşa stări puternice de depresie.