Înlocuiţi carnea cu ciupercile!

1 2 jpg jpeg

Reduceţi cantitatea de carne. Înlocuiţi carnea de porc cu peşte, pui sau cu ciuperci de cultură. Carnea trebuie să provină de la animale crescute biologic. Prin produşii rezultaţi din metabolism, carnea produce aciditate.

Carnea animalelor crescute cu mixturi furajere şi îngrăşate cu hormoni de creştere este mult mai nesănătoasă decât cea a animalelor hrănite cu ierburi şi cereale.

Dacă nu puteţi renunţa la carne, preparaţi-o la cuptor sau la grătar cu mirodenii (cimbru, piper, busuioc, oregano, enibahar). Nu mâncaţi niciodată carnea în combinaţie cu cartofii sau pastele făinoase! Folosiţi garnituri pe bază de legume, salate şi câteodată orez.

Reduceţi alimentele bogate în grăsimi de origine animală. Sunt multe alimente cu “grăsimi ascunse”: mezelurile, caşcavalul, brânza topită, chipsurile şi unele dulciuri. Grăsimile de origine animală sunt foarte bogate în calorii şi, de aceea, dificil de digerat.

Grăsimile suprasolicită vezica biliară şi ficatul, ducând în timp la instalarea unor afecţiuni organice sau metabolice. Uleiurile vegetale obţinute prin presare la rece sunt esenţiale pentru o alimentaţie echilibrată.

Ele conţin substanţe valoroase, care protejează corpul de îmbolnăvire şi îmbătrânirea prematură.

Beţi 2,5 litri de apă plată pe zi!

Hidrataţi-vă organismul! Încercaţi să beţi 2 - 2,5 litri de apă pe zi (inclusiv ceaiuri sau sucuri naturale diluate). Alegeţi apa plată sau de izvor în locul celei carbogazoase.

Băuturile răcoritoare sintetice sunt foarte acide şi au un efect nociv în special asupra ficatului şi pancreasului. Nu consumaţi băuturi reci de la frigider sau cu gheaţă.

Mâncaţi fructe şi lactate la micul dejun!

Consumaţi lactate la micul dejun sau seara, în special brânză dulce de vaci, iaurt, sana, chefir sau lapte bătut. Laptele este bine să fie consumat cald.

Evitaţi laptele omogenizat. O zi pe săptămână este bine să mâncaţi numai fructe şi sucuri naturale de fructe şi legume. E o metodă de detoxifiere care asigură şi vitaminizarea organismului.

Renunţaţi la dulciuri!

Eliminaţi dulciurile concentrate! Înlocuiţi-le cu fructe! Dacă nevoia de a mânca dulciuri devine copleşitoare, savuraţi din când în când un pătrăţel de ciocolată neagră sau câteva fructe uscate.

Renunţaţi la sticksuri, chipsuri, îngheţată, napolitane, biscuiţi, bomboane. Înlocuiţi aceste gustări cu fructe! Alimentaţia chimizată e una din cauzele îmbolnăvirii la omul modern.

image