Dormi opt ore pe noapte ca să rămâi tânăr

1 2 jpg jpeg

Te-ai ├«ntrebat vreodat─â de ce oameni care au 60 de ani arat─â cu cel pu┼úin zece ani mai tineri? ├Än spatele acestui lucru se afl─â doi factori decisivi: mi┼čcarea ┼či somnul.

Somnul este o condi┼úie important─â pentru starea ta de bine. Cercet─ârile ┼čtiin┼úifice au ar─âtat c─â lipsa unui somn odihnitor, de cel pu┼úin 7-8 ore pe noapte, duce ├«n timp la oboseal─â, sc─âderea capacit─â┼úii de concentrare ┼či dereglarea sistemului imunitar.

├Äntre orele 22.00 ┼či 01.00, este secretat ÔÇťhormonul ├«ntineririiÔÇŁ, cel care influen┼úeaz─â ceasul biologic al organismului.

Cei mai mul┼úi dintre noi invoc─âm lipsa timpului ┼či a condi┼úiilor speciale de antrenament pentru a ne justifica sedentarismul.

Dac─â ai un program zilnic prea ├«nc─ârcat ┼či nu po┼úi g─âsi o ÔÇťbre┼č─âÔÇŁ pentru activitatea fizic─â sus┼úinut─â, cea mai bun─â op┼úiune este s─â incluzi sportul ├«n via┼úa ta, sub o form─â practic─â: luni ÔÇťuit─âÔÇŁ ma┼čina acas─â, mar┼úi ÔÇťcedeaz─âÔÇŁ liftul vecinilor, miercuri mergi cu bicicleta la serviciu, joi f─â o plimbare ├«n centrul ora┼čului, vineri ascult─â muzica ta preferat─â ┼či bucur─â-te de ea ├«n pa┼či de dans, s├ómb─ât─â mergi ├«n parc al─âturi de familie, duminic─â scoate c─â┼úelul la plimbare sau apeleaz─â la orice alt─â activitate care te ajut─â s─â-┼úi men┼úii tonusul ┼či buna dispozi┼úie.