Dieta cu pu┼úine calorii: s─ân─âtoas─â ┼či u┼čor de ┼úinut

1 2 jpg jpeg

Dieta hipocaloric─â este recomandat─â persoanelor cu exces ponderal ┼či celor cu metabolism ├«ncetinit, pe o perioad─â ├«ndelungat─â de timp.

├Än cadrul acestei diete, b─ârba┼úii nu ar trebui s─â consume mai mult de 2.000 de calorii (kcal) pe zi, iar femeile 1.200 kcal/zi. Pentru a accelera metabolismul (arderea gr─âsimilor) se recomand─â 25-30 de minute pe zi de mi┼čcare. Sfaturi dac─â vrei s─â ┼úii cura

* Respect─â un program cu trei mese principale pe zi: mic dejun, pr├ónz ┼či cin─â, la o distan┼ú─â de maximum 5-6 ore ├«ntre ele ┼či cu un interval de minimum trei ore de la ultima mas─â p├ón─â la culcare.

* Acord─â fiec─ârei mese un timp de 15-30 de minute, ├«n care s─â nu desf─â┼čori niciun alt fel de activitate (privit la televizor, vorbit la telefon, citit).

* Elimină ronţăielile dintre mese, fie că sunt dulcisau sărate.

* Renun┼ú─â la uleiul de g─âtit ┼či la toate produsele ce implic─â folosirea acestuia, cu excep┼úia a 1-2 linguri┼úe de ulei de m─âsline pentru salate.

* Nu consuma b─âuturi r─âcoritoare cu zah─âr ┼či nici alcool.

Iat─â un exemplu de meniu cu minimum de calorii (1.200 kcal/zi).

Mic dejun:

* o cea┼čc─â de cafea, ceai sau infuzie de plante f─âr─â zah─âr sau ├«ndulcitor

* un iaurt dietetic, 100 g de brânză de vaci proaspătă sau un pahar cu lapte degresat

* o felie de pâine integrală cu 10 g de unt mai slab

* un fruct proasp─ât sau un pahar cu suc natural de fructe (150 ml)

Gustare (opţional):

* 100 g de br├ónz─â de vaci sau un fruct l o cea┼čc─â de ceai sau o infuzie de plante f─âr─â zah─âr

Prânz:

* 100-200 g de salat─â de crudit─â┼úi la alegere: morcovi ra┼či, castrave┼úi, salat─â verde, ro┼čii, ridichi, preparat─â cu o linguri┼ú─â de ulei de m─âsline, pentru acizii gra┼či esen┼úiali

* 100-150 g de pe┼čte sau carne slab─â (alternativ cu dou─â ou─â de dou─â ori pe s─âpt─âm├ón─â)

* 100-200 g de legume verzi la alegere: fasole p─âst─âi, spanac, varz─â, praz etc.

* 100 g de brânză de vaci

* un fruct

Gustarea de dup─â-amiaz─â:

* un iaurt cu 0% gr─âsime

* un suc natural de fructe sau un ceai fără zahăr sau îndulcitor

Cin─â:

* un bol de sup─â de legume preparat─â ├«n cas─â, din praz, ┼úelin─â, morcovi, napi, ciuperci, usturoi, ceap─â (pentru vitamine ┼či fibre) ┼či un m─âr mic (pentru glucide), la care po┼úi s─â adaugi un p─âh─âru┼ú cu lapte degresat sau semidegresat

* 100-150 g de pe┼čte sau carne (de pui sau de vit─â) la cuptor, f─âr─â gr─âsime

* 100-200 g de legume verzi fierte

* o felie de pâine integrală l un fruct

Seara (opţional):

* o infuzie de plante fără zahăr sau îndulcitor