Cura cu boabe de orez

1 2 jpg jpeg

Cura cu boabe de orez se ţine pentru a scăpa de kilogramele în plus, dar şi pentru a face o detoxifiere a organismului. De asemenea, cura este bună şi pentru cei care au diabet sau suferă de hipertensiune arterială, deoarece această cura limitează consumul de sare şi a alimentelor ce conţin sodiu, alimente despre care se crede că stimulează apetitul.

Cura cu boabe de orez ajută la eliminarea excesului de apă din organism. Cunoscută şi cu numele de cura Kempner, deoarece a fost creată în 1903 de germanul Walter Kempner, este una dintre cele mai eficiente cure pentru scăparea toxinelor din corp cât mai rapid.

Cura cu boabe de orez – este interzis consumul de sare pe durata curei

Consumul de sare se evită pe toată perioada curei, deoarece excesul de sare poate duce la probleme cu rinichii sau la hipertensiune. În plus, se recomandă ca un om normal să nu consume mai mult de jumătate de gram de sare pe zi, iar consumul mediu al oamenilor este de 4-5 grame, extrem de mult.

Cura este conţinută din orez şi fructe, fasole, legume şi peşte. Cel mai bine este să nu se consume şi alte alimente. Orezul brun este recomandat ca cea mai bună alegere pentru această cură, deoarece are cele mai multe proprietăţi nutritive. Consumul de fructe şi legume, pe lângă orez, este un aport important pentru organism de minerale, fibre şi vitamine. Despre orez se ştie că este unul din secretele frumuseţii şi sănătăţii orientalilor.

Aşadar, fierbeţi 250 de orez brun, fără sare. Apoi, împărţiţi orezul în 3-5 porţii egale, pe care să le consumaţi de-a lungul zilei de fiecare dată când vă este foame. Gustările vor fi alcătuite din fructe crude, nu sub formă de compot.

Cura cu boabe de orez – programul curei pe două săptămâni

Cura se ţine atât timp cât consideraţi că este necesar şi dacă vă simţiţi bine. Cura cu orez se întrerupe dacă aveţi stări de rău şi se consultă medicul. În prima zi din săptămână se mănâncă dimineaţa, la prânz şi seara, o porţie de orez brun fără sare şi 2 fructe. În următoarele 6 zile se mănâncă dimineaţa porţia de orez şi un produs lactat dietetic, la prânz şi seara, orez şi câte 3 legume la fiecare masă.

A doua săptămână în prima zi se mănâncă orez fiert şi 2 fructe, dimineaţa şi la prânz, iar seara orez şi peşte. Apoi, următoarele 5 zile din săptămână se mănâncă dimineaţa orez fiert cu un produs lactat dietetic, 1 fruct ca gustare, la prânz şi seara orez cu 1 fruct şi 3 legume. Ultima zi din săptămână se mănâncă dimineaţa orez cu 1 fruct, la prânz orez cu 1 fruct şi 3 legume, iar seara orez, 1 fruct, 3 legume şi ceva cu proteine.

Fructele cele mai recomandate sunt cele cu conţinut scăzut de calorii şi carbohidraţi, precum sunt merele verzi. Citeşte şi fructe cu puţine calorii, ideale în orice cură de slăbire.