Cum ne menţinem greutatea sub control

1 2 jpg jpeg

Alimentele sărace în nutrienţi, dar bogate în calorii, şi sedentarismul accelerează ritmul de acumulare a kilogramelor, atenţionează nutriţioniştii. Acest lucru este explicabil în condiţiile în care cumpărăturile se fac mai mult de la supermarket, unde produsele sunt de import şi abundă în aditivi alimentari, iar mişcarea se reduce la cei câţiva paşi care se fac de la mijlocul de transport şi până la serviciu. De asemenea, la acumularea kilogramelor în plus contribuie şi greşelile frecvente de alimentaţie. De exemplu, combinaţiile greşite dintre alimente sau mâncatul după ora 20, precum şi consumarea băuturilor răcoritoare bogate în zaharuri sunt doar câteva obiceiuri care predispun la îngrăşare.

Atenţie la numărul de calorii!

Pentru a evita fluctuaţiile mari de greutate, o persoană ar trebui să respecte cele trei mese principale ale zilei, spun nutriţioniştii. Însă, în cele mai multe cazuri, micul dejun este trecut cu vederea, prânzul se ia întotdeauna la birou, şi cuprinde îndeosebi alimente de tip fast-food, iar masa de seara se ia chiar înainte de a merge la culcare. Acest comportament alimentar trebuie evitat, deoarece determină acumularea de kilograme în plus fără ca măcar să conştientizăm acest lucru. De asemenea, se recomandă atenţie şi la cantitatea de alimente pe care le consumăm într-o zi. O femeie activă ar trebui să consume 2.000 de calorii pe zi, iar un bărbat 2.500 de calorii. Însă în condiţiile în care o persoană este sedentară numărul de calorii consumate trebuie să fie egal cu cel de care corpul are nevoie pentru a funcţiona normal. În caz contrar, creşte riscul de îngrăşare. Mai exact, o persoană sedentară ar trebui să consume la o singură masă aproximativ 300 de calorii, pentru a-şi menţine greutatea. De exemplu, la masa de dimineaţă se poate mânca o farfurie de fulgi de ovăz cu lapte şi un ou cu o felie de pâine, la prânz, piept de pui, o salată de roşii şi două felii de pâine, iar seara, 200 g de peşte şi un pahar cu suc de roşii. Între mese, se vor consuma doar fructe.

Mişcarea, aliatul siluetei

În condiţiile în care cele mai multe persoane îşi petrec aproape toată ziua la serviciu, nu este de mirare că numărul sedentarilor a crescut în ultimii ani. Iar alături de alimentaţia nesănătoasă, sedentarismul este unul dintre principalii factori care predispun la îngrăşare, atenţionează nutriţioniştii. Prin urmare, practicarea unui sport devine o necesitate. Medicii recomandă câte 30 de minute de mişcare zilnic, de cel puţin trei ori pe săptămână. Pe lângă faptul că ajută la menţinerea greutăţii sub control, mişcarea este o modalitate ieftină prin care ne putem proteja de apariţia bolilor cardiovasculare.

Apa reduce apetitul

Un alt pericol pentru siluetă este apetitul crescut. Prin urmare, atunci când senzaţia de foame apare, se recomandă consumarea unui pahar cu apă. Aceasta umple stomacul şi ne împiedică să consumăm alimente, care, de cele mai multe ori, sunt bogate în zaharuri. De asemenea, senzaţia de foame este asemănătoare cu cea de sete, şi, de aceea, este bine să bem mai întâi un pahar cu apă. Nutriţioniştii atenţionează însă că apa nu pate fi înlocuită cu băuturi carbogazoase, care conţin zahăr, aşa numitele „calorii goale” şi care reprezintă un pericol pentru siluetă.