Ciocolata creşte pofta de viaţă

1 2 jpg jpeg

Vitamina 12 şi acid folic

Fasolea boabe, carnea de vită, salata cu piept de pui şi verdeţuri sau somonul la grătar cu broccoli sunt doar câteva exemple de mâncăruri uşoare şi sănătoase bogate în acid folic şi vitamina B12.

Acestea sunt cele care previn neregulile de la nivelul sistemului nervos central, schimbările bruşte de dispoziţie şi chiar demenţă.

Fructe şi legume

Ambele abundă în nutrienţi esenţiali şi antioxidanţi, foarte importanţi pentru menţinerea sănătăţii. Persoanele care consumă în mod constant fructe şi legume sunt şi cele mai sănătoase, şi cele mai energice, având un tonus general bun.

Alimente bogate în seleniu

Seleniul este un mineral care se comportă ca şi antioxidanţii în organism. Pe lângă faptul că protejează organismul, antioxidanţii îl şi ajută să treacă peste indispoziţie.

Studiile au arătat că persoanele în vârstă, care primesc zilnic un supliment de seleniu, sunt mai puţin deprimate.

Aşadar, dacă dieta nu include în mod normal, cereale, ovăz, pâine integrală, orez brun, fasole, carne de porc, curcan, lactate cu un conţinut scăzut de grăsimi, nuci, seminţe sau fructe de mare, suplimentele sunt obligatorii.

Peşte

Atât bărbaţii, cât şi femeile sunt mai puţin predispuşi la depresie dacă mănâncă de mai multe ori pe săptămână peşte, în general pe cel gras, cum ar fi somonul, bogat în acizi omega 3. Alte tipuri de peşte bogate în acizi graşi omega 3 sunt heringul, sardinele şi tonul.

Vitamina D

O plimbare în parc într-o zi însorită vă face bine? Asta pentru că soarele îşi aduce contribuţia la starea de bine, graţie razelor sale, care sintetizează şi reglează Vitamina D din organism.

Studiile recente au arătat că există o legătură strânsă între nivelul scăzut al Vitaminei D şi schimbările bruşte de dispoziţie. Din păcate, puţine alimente conţin această vitamină, printre care peştele gras, precum somonul şi tonul, ficatul de vacă, brânza şi gălbenuşul de ou.

Ciocolata

O bucăţică de ciocolată poate fi un stimulent pentru starea de bine, aceasta influenţând nivelul endorfinelor.

În plus, ciocolata amăruie este benefică inimii, având un efect de anticoagulare asupra sângelui. Aşadar, ciocolata creşte vizibil “cheful de viaţă”.