Ce să mănânci pentru a-ţi reduce apetitul exagerat

1 2 jpg jpeg

Anumite fructe

Dintre fructe, merele, portocalele ┼či rodiile sunt cele care ├«┼úi scad pofta de m├óncare exagerat─â. M─ân├ónc─â un m─âr cu 30 de minute sau o or─â ├«nainte de 1-2 mese principale pentru a-┼úi reduce por┼úiile de a pr├ónz sau cin─â. Procesul de digestie al merelor este mai lung, ceea ce te va face s─â te sim┼úi s─âtul o perioad─â mai lung─â de timp. Vei ob┼úine ┼či un plus de fibre care asigur─â o digestie bun─â.

Perioada ├«n care ri┼čti s─â m─ân├ónci alimente care te ├«ngra┼č─â este cea dintre mesele principale. Atunci apare ┼či pofta de a m├ónca ceva dulce. ├Än locul dulciurilor alege citricele. ┼óine la ├«ndem├ón─â o portocal─â! ├Ä┼úi men┼úine senza┼úia de sa┼úietate mai mult timp ┼či te hidrateaz─â.

Un alt fruct de luat ├«ntre mese este rodia. Oamenii de ┼čtiin┼ú─â britanici au studiat efectele suplimentelor zilnice cu rodie. Au observat c─â voluntarii care au luat timp de 3 s─âpt─âm├óni acest supliment au avut un apetit mai sc─âzut. Explica┼úia cercet─âtorilor a fost c─â rodiile con┼úin polifenoli, substan┼úe care scad apetitul. Consumate frecvent, rodiile previn ├«mboln─âvirile datorit─â antioxidan┼úilor pe care-i con┼úin ┼či care neutralizeaz─â efectele radicaliilor liberi mai eficient dec├ót vinul sau ceaiul verde.

Cite┼čte ┼či: Sl─âbe┼čte cu ajutorul carbohidra┼úilor buni

Nu te feri de alimentele cu amidon!

Alimentele bogate ├«n amidon rezistent sunt leguminoasele, cum ar fi fasolea ┼či lintea, legumele, precum cartofii albi ori dulci ┼či cerealele integrale, orezul brun. Sunt surse valoroase de fibre, vitamine, minerale ┼či antioxidan┼úi. Un cartof copt ├«n coaj─â ┼či r─âcit ├«┼úi aduce peste 2 g de proteine, aproape 4 g de fibre ┼či cantit─â┼úi bogate de vitamina A. R─âcirea face ca amidonul digerabil s─â se transforme prin procesul numit retrogradare ├«n amidon rezistent.

Nu ocoli nici lintea sau mazărea. Îţi conferă fibre, proteine, carbohidraţi, unele dintre cele mai bune componente ale unei diete sănătoase care-ţi taie pofta de a mânca alimente nesănătoase între mesele principale. Mai mult, îţi dau energie pentru exerciţiile fizice care trebuie să facă parte din programul tău de slăbit.