Ai trecut de 40 de ani? Iat─â dieta ta!

1 2 jpg jpeg

V├órstnicii trebuie s─â-┼či sporeasc─â antioxidan┼úii din diet─â, pentru a combate procesele de ├«mb─âtr├ónire. M├ónca┼úi fructe de p─âdure, afine, coac─âze, zmeur─â, broccoli sau prune.

Fibrele sunt ┼či ele necesare. Pot fi g─âsite ├«n legume precum maz─ârea ┼či fasolea, dar ┼či ├«n ov─âz. Consumul regulat de legume ┼či fructe proaspete, ca ananas sau cire┼če, aduce ├«n diet─â compusul numit bromelin─â, care u┼čureaz─â durerile articula┼úiilor.

Atenţie la nivelul de colesterol. Vârstnicii trebuie să reducă aportul de grăsimi animale din carnea grasă, cârnaţi, salamuri, brânzeturi grase.

Foarte des, persoanele ├«n v├órst─â au deficit de calciu, vitamina D, vitamina B6. Acestea afecteaz─â s─ân─âtatea oaselor ┼či a inimii. De aceea, ar trebui s─â consume mai des banane, iaurturi degresate, carne de pui f─âr─â piele, spanac, lapte degresat ┼či cereale integrale.

Hipertensiunea arterial─â este o alt─â afec┼úiune cu care se confrunt─â persoanele ├«n v├órsta ┼či care este str├óns legat─â ┼či de consumul excesiv de sare alimentar─â. Ar trebui s─â se limiteze la mai pu┼úin de 5 grame de sodiu pe zi.

Evita┼úi alcoolul ┼či conservele

De evitat ├«n dieta v├órstnicilor sunt dulciurile concentrate, produsele procesate ┼či industrializate, foarte bogate ├«n sodiu precum conservele, ketchupul, nucile ┼či alunele s─ârate. Consumul de alcool trebuie limitat la 1-2 pahare de vin sau bere.