5 beneficii ale dietei mediteraneene

2 2 jpg jpeg

F─âr─â ├«ndoial─â, una dintre cele mai s─ân─âtoase diete este cea mediteraneean─â. ├Än cadrul acesteia, consumul de carne ro┼čie este redus semnificativ, privilegiindu-se legumele ┼či leguminoasele (maz─âre, soia, linte, n─âut), fructele, cerealele integrale, semin┼úele, nucile ┼či nelipsitul ulei de m─âsline.

Pentru aportul de proteine, se privilegiaz─â pe┼čtele (somon, macrou, p─âstr─âv), lactatele nu foarte grase ┼či carnea de pas─âre, iar condimentele sunt alternativa s─ân─âtoas─â a excesului de sare. De asemenea, dieta presupune consumul alimentelor de sezon, precum ┼či al vinului ro┼ču (├«n cantit─â┼úi moderate!). Toate alimentele consumate trebuie s─â fie ├«n stare proasp─ât─â, s─â nu fie procesate.

Prelunge┼čte speran┼úa de via┼ú─â

Adopt├ónd dieta mediteraneean─â, ai toate ┼čansele s─â ajungi la ad├ónci b─âtr├óne┼úi. Acest regim s─ân─âtos asigur─â longevitatea prin efectul protector contra bolilor. Astfel, scade cu 36% riscul de mortalitate prin cancer ┼či cu 32% pe cel de deces de cauz─â cardiovascular─â.

Protejeaz─â inima

├Änc─â de la ├«nceputul anilor 1990, studiul Lyon Diet Heart a eviden┼úiat beneficiile dietei mediteraneene ├«n preven┼úia riscurilor cardiovasculare. De atunci, numeroase alte cercet─âri au confirmat acest lucru. O cercetare efectuat─â pe un e┼čantion de peste 7.000 de persoane cu v├órsta cuprins─â ├«ntre 55 ┼či 80 de ani a ar─âtat c─â dieta mediteraneean─â reduce semnificativ inciden┼úa complica┼úiilor cardiovasculare (mai ales accidentul vascular cerebral), mult mai bine dec├ót un regim s─ârac ├«n gr─âsimi.

Cite┼čte ┼či: Alimenta┼úia care te fere┼čte de bolile cardiace

Acest beneficiu este conferit de substan┼úe precum antioxidan┼úii din legume ┼či fructe ┼či acizii gra┼či din uleiul de m─âsline.

2 jpg jpeg

Piramida regimului mediteraneean

Menţine silueta

Studiile arată că prin adoptarea dietei mediteraneene, scade cu până la 43% probabilitatea de apariţie a obezităţii. De altfel, este considerată cea mai sănătoasă cură de slăbire.

Totu┼či, nu este doar un regim de sl─âbit, ci un stil de via┼ú─â s─ân─âtos, a┼ča c─â va trebui s─â o adop┼úi pe termen lung dac─â vrei ca beneficiile pentru siluet─â s─â se men┼úin─â. ┼×i, foarte important, limiteaz─â sau chiar renun┼ú─â la dulciuri, patiserii, carne gras─â ┼či produse fast-food.

Ideal─â pentru creier

Regimul mediteraneean protejeaz─â creierul, limit├ónd declinul cognitiv care apare pe m─âsura ├«naint─ârii ├«n v├órst─â. Compu┼čii din fructe, legume, pe┼čte ┼či uleiul de m─âsline ajut─â la prevenirea riscului pierderii de memorie ┼či protejeaz─â vasele de s├ónge din creier. De asemenea, poate preveni mic┼čorarea creierului, care apare ├«n cadrul procesului de ├«mb─âtr├ónire ┼či care afecteaz─â memoria ┼či ├«nv─â┼úarea.

Poate ţine la distanţă cancerul

Cei care m─ân├ónc─â ├«n stil mediteraneean ├«┼či pot reduce ┼či riscul de cancer, arat─â numeroase studii. Pot fi prevenite tipuri de cancer precum cel de stomac ┼či de s├ón. De asemenea, cei cu cancer de prostat─â ar trebui s─â adopte regimul mediteramneean. Rolul protector este conferit de nivelul ridicat de antioxidan┼úi (vitaminele C ┼či E. polifenoli etc.)

┼×tiai c─â...

...dieta mediteraneeană a fost inclusă în patrimoniul UNESCO?