10 trucuri pentru a sl─âbi f─âr─â efort

1 2 jpg jpeg

Adep┼úii dietei mediteraneene sunt mai s─ân─âto┼či, confirm─â zeci de studii efectuate p├ón─â ├«n prezent, ea fiind o metod─â eficient─â de a controla obezitatea. De altfel, dieta mediternean─â ar putea fi mai eficient─â dec├ót dietele s─ârace ├«n gr─âsimi ├«n ceea ce prive┼čte men┼úinerea pe termen lung a unei greut─â┼úi corporale optime.

Dieta mediteranean─â promoveaz─â abunden┼úa fructelor ┼či legumelor proaspete, cerealelor integrale, uleiului de m─âsline, nucilor ┼či semin┼úelor, dar ┼či a c─ârnii de pas─âre ┼či de pe┼čte, ├«n locul c─ârnii ro┼čii, untului ┼či gr─âsimilor animale.

De asemenea, dieta mediteranean─â valorizeaz─â un mod de via┼ú─â activ, plimb─âri pe timp de soare ┼či rela┼úii sociale bazate pe emo┼úii pozitive. Iat─â c├óteva trucuri simple de alimenta┼úie, av├ónd la baz─â regulile dietei mediteraneene!

Pâine din cereale integrale

Oric├ót de surprinz─âtor vi s-ar p─ârea, da, pute┼úi consuma p├óine, cu condi┼úia ca aceasta s─â con┼úin─â con┼úin─â semin┼úe ┼či cereale integrale precum ov─âz sau secar─â. P├óinea bogat─â ├«n fibre ajut─â digestia ┼či furnizeaz─â organismului vitamine ┼či minerale esen┼úiale.

Truc: Începeţi ziua cu o felie de pâine din cereale integrale peste care aţi picurat câţiva stropi de ulei de măsline.

Ulei de m─âsline

Uleiul de m─âsline extra virgin este ingredientul principal al dietei mediteraneene. El este bogat ├«n vitamina E ┼či acizi gra┼či mononesatura┼úi care au grij─â de s─ân─âtatea inimii (v─â protejeaz─â de infarct) ┼či reduc nivelul de colesterol din s├ónge.

Fructe bogate în antioxidanţi

Suc de portocale, de l├óm├óie, mere, grapefrut, rodii, pepene ro┼ču, struguri - toate aceste b─âuturi pot alc─âtui cu succes un mic dejun s─ân─âtos, al─âturi de o salat─â. Nu uita┼úi s─â include┼úi ├«n dieta zilnic─â cel pu┼úin cinci dintre aceste fructe!

Legume proaspete

Ciuperci, ro┼čii, ardei, vinete, ceap─â, spanac, dovlecei sunt legume s─ân─âtoase ┼či u┼čor de g─âtit ├«n m├ónc─âruri simple, cu ulei de m─âsline. De asemenea, ├«n dieta mediteranean─â, salatele con┼úin m─âsline ┼či fructe uscate, iar legumele, pe c├ót posibil, trebuie s─â fie crude.

Nucile

Nucile, migdalele ┼či fisticul sunt bogate ├«n magneziu, calciu ┼či fosfor ┼či pot fi consumate la micul dejun sau ├«n salate.

Consumaţi întotdeauna alimente proaspete

Dieta mediteranean─â ne impune s─â petrecem mai mult timp ├«n buc─ât─ârie ┼či mai mult─â aten┼úie ├«n alegerea alimentelor. Sucurile trebuie s─â con┼úin─â ├«ntotdeauna fructe sau legume proasp─ât stoarse, ├«n timp ce alimenta┼úia de baz─â trebuie s─â fie compus─â mai degrab─â din alimente de sezon combinate cu orez, legume sau pe┼čte.

Produse lactate

Lactatele nu sunt întotdeauna cele mai sănătoase, însă le putem consuma pe cele fermentate precum chefirul, anumite tipuri de iaurt sau brânzeturi.

Carne slab─â

├Än dieta mediteranean─â, carnea alb─â este considerat─â mai s─ân─âtoas─â dec├ót cea ro┼čie. Este recomandat consumul de carne de pui sau curcan de dou─â ori pe s─âpt─âm├ón─â.

Pe┼čte

Macroul, sardinele, tonul, somonul trebuie consumate de cel puţin două ori pe săptămână, fiind bogate în Omega-6.

O viaţă activă

Unul dintre secretele dietei mediteraneene este de a nu m├ónca prea mult. ├Än plus, un pahar de vin ro┼ču pe zi este benefic pentru inim─â. Profita┼úi din plin de soare, plimba┼úi-v─â diminea┼úa, ie┼či┼úi la alergat seara al─âturi de prieteni, be┼úi ap─â din abunden┼ú─â, petrece┼úi timp ├«n compania oamenilor pozitivi - toate acestea vor avea un impact semnificativ asupra s─ân─ât─â┼úii.