5 pa┼či c─âtre un stil de via┼ú─â s─ân─âtos

1 viata sanatoasa jpg jpeg

Cu siguran┼ú─â a┼úi experimentat p├ón─â acum momente de blocaje ├«n via┼úa de zi cu zi. Fie c─â este vorba despre lipsa de motiva┼úie, rutina zilnic─â, stresul ┼či oboseala sau o stare de nemul┼úumire general─â, astfel de momente sunt perfect normale ┼či fac parte din cursul natural al vie┼úii. Aceste perioade ne pot ajuta s─â con┼čtientiz─âm c─â este timpul s─â reorganiz─âm priorit─â┼úile, s─â facem un pas ├«n spate ┼či s─â l─âs─âm mintea ┼či corpul s─â se odihneasc─â.

Vestea bun─â este c─â instrumentele necesare sunt ├«ntotdeauna la ├«ndem├ón─â ┼či pot fi puse ├«n aplicare cu u┼čurin┼ú─â.

ÔÇ×Sentimentul c─â vrei s─â iei o pauz─â de la activit─â┼úile zilnice poate fi un semn de stres acumulat ┼či epuizare. Uneori, s─â petreci pu┼úin timp fiind atent la nevoile organismului, este cel mai bun lucru pe care ├«l po┼úi face. ├Än aceste momente, ├«n care corpul are nevoie de odihn─â ┼či refacere, este indicat s─â ├«l hr─ânim cu alimente bogate ├«n nutrien┼úi ┼či s─â evit─âm m├óncatul ├«n exces ┼či produsele de tip fast-food. A┼ča cum spune ┼či vorba: frumuse┼úea vine din interior, acela┼či lucru este valabil ┼či pentru s─ân─âtate. C├ónd m├ónc─âm corect, ne hidrat─âm, facem exerci┼úii fizice, dormim suficient ┼či alegem modalit─â┼úi inteligente de a gestiona stresul ┼či de a petrece timpul liber, ├«ncep s─â apar─â ┼či rezultatele.ÔÇŁ spune dr. Corina Zugravu, Pre┼čedinte Centrul de Studii despre Bere, S─ân─âtate ┼či Nutri┼úie.     

Alimentaţia

Nutri┼úia st─â la baza unui stil de via┼ú─â s─ân─âtos. O alimenta┼úie s─ân─âtoas─â ├«nseamn─â, bine├«n┼úeles, mai pu┼úine alimente pr─âjite, mai pu┼úin zah─âr ┼či mai multe legume ┼či fructe. ├Äns─â c├ónd vine vorba despre o nutri┼úie bun─â, nu cunoa┼čtem toate detaliile despre beneficiile unei alimenta┼úii adecvate ┼či cum s─â o ob┼úinem. De cele mai multe ori asociem eronat stilul de via┼ú─â s─ân─âtos cu dietele minune, ├«ns─â un regim variat este cel mai bun mod de a men┼úine organismul la o greutate s─ân─âtoas─â ┼či, ├«n acela┼či timp, de a ob┼úine nutrien┼úii necesari pentru un organism s─ân─âtos. C├ónd organismul este alimentat cu produse neprocesate, bogate ├«n vitamine ┼či minerale, putem ob┼úine o multitudine de beneficii, precum ├«nt─ârirea sistemului imunitar, energie crescut─â sau protejarea organismului ├«mpotriva virusurilor. De exemplu, nutrien┼úii precum fierul ┼či acizii gra┼či omega-3 g─âsi┼úi ├«n alimentele bogate ├«n proteine, pot ├«mbun─ât─â┼úi starea de spirit.

Hidratarea

Odat─â ce afl─âm toate beneficiile hidrat─ârii, vom acorda o aten┼úie suplimentar─â lichidelor pe care le consum─âm zi de zi. Apa are o mul┼úime de avantaje pentru organism, poate sc─âdea riscul de atac de cord, men┼úine pielea hidratat─â ┼či elastic─â, combate durerile de cap ┼či ajut─â la ├«mbun─ât─â┼úirea func┼úion─ârii creierului. Apa este ├«ntotdeauna cea mai bun─â alegere pentru a ne men┼úine hidrata┼úi, ├«ns─â putem include ├«n diet─â ┼či alte tipuri de b─âuturi, cum ar fi ceaiurile ne├«ndulcite sau berea.

Berea este considerat─â o b─âutur─â aliment care poate face parte dintr-un stil de via┼ú─â s─ân─âtos, atunci c├ónd este consumat─â cu modera┼úie. ├Än plus, este alc─âtuit─â din ingrediente 100% naturale, ap─â (peste 90% din con┼úinut), cereale, hamei ┼či drojdie. Totodat─â, berea are un con┼úinut de antioxidan┼úi al c─âror aport poate influen┼úa starea de bine a organismului. Mai mult dec├ót at├ót, berea cosumat─â moderat nu afecteaz─â nici silueta, un pahar de 250 ml de bere cu alcool con┼úine doar 105 kcal.

Somnul

Odihna este la fel de important─â precum exerci┼úiile fizice practicate cu regularitate ┼či o diet─â echilibrat─â. Via┼úa modern─â vine la pachet cu un program ├«nc─ârcat, iar acest lucru poate afecta uneori calitatea somnului. Cu toate acestea, un somn odihnitor, de minim 8 ore, poate ajuta organismul s─â se refac─â ┼či s─â se regenereze. Somnul s-a dovedit c─â poate ├«mbun─ât─â┼úi concentrarea ┼či productivitatea, iar unele cercet─âri arat─â c─â o calitate mai bun─â a somnului poate ajuta organismul s─â lupte ├«mpotriva infec┼úiilor.

Sportul

Unul dintre cele mai eficiente moduri de a atinge bun─âstarea fizic─â ┼či psihic─â este, f─âr─â ├«ndoial─â, sportul. Sportul nu asigur─â doar o via┼ú─â s─ân─âtoas─â, ci este ┼či o necesitate care ne poate face via┼úa mai frumoas─â. Sportul ├«nt─âre┼čte organismul, contribuie la dezvoltarea mental─â, ├«mbun─ât─â┼úe┼čte disciplina ┼či totodat─â, ajut─â la dezvoltarea unei vie┼úi sociale. ├Än plus, activitatea fizic─â stimuleaz─â substan┼úele chimice din creier care dau o stare de relaxare ┼či de bun─â dispozi┼úie.

Minte echilibrat─â

S─ân─âtatea mental─â include bun─âstarea emo┼úional─â, psihologic─â ┼či social─â. Include, de asemenea, modul ├«n care o persoan─â g├ónde┼čte, simte ┼či ac┼úioneaz─â. Av├ónd o minte echilibrat─â, o persoan─â poate gestiona mai bine episoadele de stres, poate rela┼úiona cu persoanele din jur ├«ntr-o manier─â pozitiv─â, ├«┼či poate controla ┼či ├«n┼úelege sentimentele ┼či  reu┼če┼čte s─â fac─â alegerile potrivite. S─ân─âtatea mental─â este important─â ├«n fiecare etap─â a vie┼úii, de la copil─ârie ┼či adolescen┼ú─â p├ón─â la maturitate. O s─ân─âtate mental─â optim─â poate fi tradus─â printr-o stare de bun─âstare general─â, iar aceasta este determinat─â de felul ├«n care alegem s─â vedem via┼úa.