Scap─â de insomnie cu lapte ┼či miere

1 2 jpg jpeg

Grijile ┼či stresul sunt primele cauze ale insomniei, spune psihologul Mihaela Vintil─â. ÔÇťAnxietatea, depresia, melancolia, nemul┼úumirile legate de performan┼úa din carier─â sau din via┼úa personal─â, problemele nerezolvate, toate acestea v─â pot ┼úine treaz, noaptea. Acum, depinde de la om la om. Sunt persoane care prezint─â un grad sporit de sensibilitate, care gestioneaz─â mai greu o situa┼úie dificil─â, un necazÔÇŁ, ne-a explicat specialistul.

Persoanele care au probleme cu tiroida sau prezint─â hipertensiune sunt, de asemenea, predispuse la insomnii. Al┼úii nu pot dormi pentru simplul fapt c─â nu fac mi┼čcare ┼či nu sunt suficient de obosi┼úi.

Nu apelaţi la somnifere fără să vă fi consultat, în prealabil, cu medicul de familie. Acesta vă poate indica analizele pe care trebuie să le faceţi pentru a depista cauza.

Durata de somn necesar─â variaz─â de la persoan─â la persoan─â. Unora le sunt suficiente 7 ore, altora le trebuie 9 ore pentru a se odihni. Tinerii dorm mai mult dec├ót adul┼úii ┼či, pe m─âsur─â ce ├«naint─âm ├«n v├órst─â, durata de somn necesar─â organismului scade.

7 trucuri simple

- respecta┼úi ora de somn, at├ót la culcare, c├ót ┼či la trezire, pentru a v─â forma un reflex

- camera trebuie s─â fie bine aerisit─â. Lipsa de oxigen poate fi o cauz─â a insomniei

- face┼úi sport, mi┼čcare, ├«n timpul zilei, sau m─âcar o plimbare ├«n parc

- consuma┼úi fructe, lapte cald cu miere, ceai de tei sau de sun─âtoare. La plafar exist─â ┼či tablete de sun─âtoare care au efect de calmare. O can─â de vin fiert, de preferat alb, induce, de asemenea, somnul.

- evitaţi consumul de alimente după ora 18.00

- evitaţi excitantele de genul ciocolatei sau cafelei

- gândiţi-vă la situaţii plăcute care să vă binedispună.

Partenerul sforăie? Dormiţi o vreme separat

Ave┼úi un somn u┼čor ┼či pune┼úi cauza insomniei pe seama partenerului care sfor─âie? ├Än acest caz, e recomandat s─â dormi┼úi separat c├óteva nop┼úi, p├ón─â v─â rec├ó┼čtiga┼úi calitatea somnului, asta ├«nsemn├ónd s─â v─â trezi┼úi odihnite.

Pentru viitor, partenerul poate merge la un ORL-ist sau la un cardiolog, care s─â-l ÔÇťvindeceÔÇŁ de sfor─âit.