Suplimentele de calciu, bune sau rele pentru s─ân─âtate?

1 2 jpg jpeg

Cu toate c─â mineralul previne apari┼úia osteoporozei ┼či a fost asociat cu sc─âderea presiunii arteriale ┼či cu reducerea riscului de cancer colorectal, cercet─âtorii sus┼úin c─â poate avea ┼či efecte negative asupra organismului.

Previne fracturile, cauzeaz─â atacuri de cord

Calciul poate afecta inima, dac─â este luat sub forma suplimentelor alimentare. Un studiu efectuat timp de 7 ani, pe un e┼čantion de peste 36 de mii de femei aflate la post-menopauz─â arat─â c─â suplimentele de calciu cresc riscul afec┼úiunilor cardiovasculare.

Cercet─âtorii au descoperit c─â femeile care luau, ├«n fiecare zi, 1000 mg de calciu ┼či 400 unit─â┼úi interna┼úionale (UI) de vitamina D, aveau un risc cu 22% mai mare de a suferi de boli cardiace, spre deosebire de cele care asimilau calciul prin alimenta┼úie.

Speciali┼čtii subliniaz─â c─â ├«n cazul ├«n care persoanele ar lua 1000 mg de calciu ├«n fiecare zi, pastilele ar reduce de trei ori riscul de fracturi, dar ar cre┼čte de 6 ori riscul de a suferi de atac de cord sau accident vascular cerebral.

Recomand─âri

A┼čadar, pentru men┼úinerea s─ân─ât─â┼úii organismului, speciali┼čtii recomand─â, mai degrab─â, consumarea unor alimente bogate ├«n calciu, precum produse lactate s─ârace ├«n gr─âsimi.

De asemenea, vitamina D este ┼či ea esen┼úial─â deoarece are un rol important ├«n absorb┼úia calciului. Printre alimentele care con┼úin din plin vitamina D se num─âr─â somonul, laptele de vac─â ┼či cel de soia, tonul ├«n ulei, iaurtul ┼či cerealele integrale.

├Än cazul ├«n care sunt necesare suplimentele, majoritatea persoanelor nu ar trebui s─â dep─â┼čeasc─â doza zilnic─â de 600 mg de calciu.