4 suplimente împotriva răcelii

1 2 jpg jpeg

Acizi gra┼či Omega-3

Dac─â nu ├«┼úi place s─â consumi ├«n mod constant pe┼čte, po┼úi opta pentru suplimentele pe baz─â de acizi gra┼či Omega-3, deoarece au rolul de a ├«nt─âri sistemul imunitar, prin cre┼čterea activit─â┼úii fagocitelor, celule care lupt─â ├«mpotriva r─âcelii prin distrugerea bacteriilor care o declan┼čeaz─â. ├Än plus, studiile arat─â c─â acizii gra┼či Omega-3 protejeaz─â pl─âm├ónii de r─âceli ┼či de infec┼úii respiratorii.

Echinacea

Dac─â se administreaz─â echinaceea ├«nc─â de la ├«nceputul r─âcelii, simptomele se vor reduce mai repede, iar recuperarea va dura mai pu┼úin timp. ┼×i dac─â se administreaz─â ├«nc─â de la ├«nceputul sezonului rece, ┼čansele de a r─âci se diminueaz─â ├«n mod considerabil, ├«ntruc├ót echinacea ├«nt─âre┼čte sistemul imunitar, men┼úin├ónd starea general─â de s─ân─âtate a organismului.

Vitamina D

Potrivit unui studiu efectuat de cercet─âtorii de la Harvard, vitamina D cre┼čte nivelul de ap─ârare a organismului ├«n fa┼úa r─âcelilor comune. Oamenii de ┼čtiin┼ú─â afirm─â c─â persoanele care au un deficit de vitamina D ├«n organism au un risc mai mare de a suferi de infec┼úii respiratorii.

Vitamina D ajută corpul să producă mai bine de 200 de peptide antimicrobiene indispensabile în lupta cu un număr mare de infecţii, printre care se numără si proteina numita Peptida Antimicrobiană Catelicidină. Această proteină este o componentă importantă a sistemului nostru imunitar, întrucât este cunoscută pentru rolul său de a preveni infecţiile.

Zinc

30 mg de zinc ajut─â la scurtarea duratei r─âcelii, potrivit studiilor recente. ├Äns─â, speciali┼čtii ne aten┼úioneaz─â c─â nu este indicat un aport mai mare de 50 mg de zinc pe zi, ├«ntruc├ót o cantitate mare de zinc sl─âbe┼čte sistemul imunitar ┼či blocheaz─â absorb┼úia altor minerale importante pentru buna func┼úionare a organismului.