Vitaminele indispensabile în anotimpul rece

1 2 jpg jpeg

Vitaminele joac─â un rol important ├«n men┼úinerea s─ân─ât─â┼úii ┼či vitalit─â┼úii tale, astfel c─â nu este suficient doar s─â faci mi┼čcare ┼či s─â respec┼úi regulile alimentare pentru a te men┼úine ├«n form─â.

Mai ales pe perioada iernii c├ónd vremea este destul de capricioas─â ┼či temperaturile fluctuante se pot resim┼úi destul de dur asupra s─ân─ât─â┼úii tale.

Consumă cât mai multe citrice

1 2 jpg jpeg

Pe lângă gustul bun al citricelor, acestea vin la pachet cu o cantitate bună de viamina C, benefică mai ales în acastă perioadă pentru a-ţi oferi protecţie împotriva virusurilor.

Totodat─â ajut─â pielea, oasele, dantura s─â fie puternice, hr─ânite ┼či stimulez─â ├«n acela┼či timp ┼či imunitatea.

Astfel c─â este recomandat s─â consumi c├ót mai des produse ce con┼úin vitamina C, ┼či anume ardei gras, legume verzi ┼či cu frunze verzi, kiwi, portocale, l─âm├ói, ro┼čii, broccoli.

Carenţa de vitamina D, frecventă iarna

1 2 jpg jpeg

Lipsa vitaminei D din organism conduce la foarte multe probleme de s─ân─âtate, ├«n special cardiace ┼či osoase. O modalitate de a beneficia de vitamina D este s─â te expui la lumina solar─â c├ót de des posibil.

Ac┼úiunea acestei vitamine este important─â deoarece te ajut─â s─â asimilezi mult mai u┼čor celelalte minerale ┼či vitamine ┼či sus┼úine buna activitate a sistemului imunitar.

Alimente precum ciupercile con┼úin vitamina D ┼či se recomand─â consumul lor mai ales pe perioada iernii.

Află cât de sănătoase sunt fibrele pentru sănătatea ta AICI

Beneficiile probioticelor

2 jpg jpeg

In organismul t─âu se g─âsesc foarte mul┼úi microbi, motiv pentru care alimenta┼úia corect─â ┼či echilibrat─â este esen┼úial─â, astfel ├«nc├ót s─â se men┼úin─â un sistem interior echilibrat.

Pentru asta a nevoie constant de alimente bogate ├«n fibre ┼či nutrimen┼úi, legume ┼či probiotice de calitate care s─â te ajute s─â cure┼úi organismul constant de prezen┼úa toxinelor ┼či a metalelor grele din corp. Trebuie men┼úionat faptul c─â aceste bacterii s─ân─âtoase ajut─â la reglarea absorb┼úiei gr─âsimilor, previne surplusul de kilograme contribue ├«ntr-o form─â activ─â la ├«mbun─ât─â┼úirea st─ârii de spirit.

Probioticele se ┼čtie despre ele c─â se reg─âsesc cu u┼čurin┼ú─â ├«n produse precum mur─âturile, salc├ómul, psyllium, fructe, legume c├ót ┼či iaurt.

Doza zilnic─â de fier ┼či zinc

Te simţi adesea epuizat? Atunci este posibil să te confrunţi cu o lipsă de fier, astfel că sistemul tău imunitar devine sensibil în faţa virusurilor. Fiind o componentă importantă a hemoglobinei, un aport bun de fier în organism contribuie la transportarea oxigenului în toate celulele organismului.

├Än timp ce zincul ac┼úioneaz─â precum un bun antioxidant ce ajut─â la repararea ┼úesuturilor, la echilibrarea hormonal─â ┼či la combaterea infec┼úiilor

Astfel că pentru un aoprt bun de fier se recomandă consumarea legumelor verzi cu sau fără frunze, mazăre, spanac, fasole în salate sau în supe, evitând pe cât posibil prăjirea lor.

At├ót spanacul c├ót ┼či fasolea con┼úin o doz─â bun─â ┼či de zinc, deci un motiv ├«n plus s─â le introduci ├«n alimenta┼úia ta.