Vindecă-te de durerile de spate la duş

1 2 jpg jpeg

Durerile de spate sunt, de cele mai multe ori, consecinţa unei poziţii greşite în timpul mersului, în stând sau culcat, urmarea surplusului de ţesut adipos, dar şi a deshidratării.

Hidratarea este un aspect important în procesul de prevenţie, ameliorare sau vindecare a durerilor de spate. Începe chiar de azi să consumi un pahar de apă la două ore, pentru a hidrata discurile intervertebrale.

Iată câteva mişcări care te vor ajuta. În timpul duşului, lasă jetul de apă caldă să cadă pe coloana vertebrală. Inspiră şi îndreaptă coloana imaginându-ţi că cineva te trage de vârful capului în sus. Menţine timp de 3 secunde, relaxează şi repetă de 10 ori. E recomandat să faci exerciţiul zilnic.

La birou, evită să stai picior peste picior, foloseşte o cutie sau o lădiţă pe care să sprijini talpa în aşa fel încât genunchii să fie la acelaşi nivel cu bazinul. În acest fel protejezi şi relaxezi zona lombară. La cumpărături, foloseşte căruciorul sau ţine sacoşele în ambele mâini, pentru a menţine corectă poziţia corpului.

Dacă stai mai mult timp în picioare, execută câteva ridicări pe vârfuri, apoi balansează şoldurile de câteva ori în stânga şi în dreapta.

Acasă, adoptă o poziţie de relaxare foarte eficientă. Culcat pe spate, cu picioarele ridicate pe perete, menţine 10 secunde, trage genunchii înspre piept, menţine 3 secunde şi revino cu picioarele pe perete. Repetă exerciţiul de 30 de ori într-un ritm lent.

Când ridici ceva de jos, este obligatoriu să îndoi genunchii. Nu apleca trunchiul în faţă, ca să-ţi protejezi zona lombară.

Florentina Opriş vă dă mai multe sfaturi pe www.florentina.ro