Obiceiuri care îţi fac mai mult rău decât fumatul

1 2 jpg jpeg

Dormi prea mult sau doar c├óteva ore ├Äntre 7 ┼či 9 ore sunt necesare pentru a spune c─â dormi suficient noaptea. Mai pu┼úin de 6 ore de somn nocturn ori peste 10 ore cre┼čte riscul de boli precum: - diabetul, - afec┼úiunile cardiovasculare, - depresia, - obezitatea. Nici ├«ntreruperea somnului cu alarme repetate nu este indicat─â, pentru c─â nu-┼úi permite s─â te odihne┼čti.

Bei cafea în exces

Oric├ót de obosit te-ai sim┼úi, mai mult de 4 ce┼čti de cafea pe zi cre┼čte riscul de boli cardiovasculare. Din p─âcate, ┼či ├«n aceast─â situa┼úie excesul nu este indicat. Cafeaua con┼úine cafein─â care stimuleaz─â secre┼úia de adrenalin─â. Ca urmare a acestui fapt, este inhibat─â secre┼úia de insulin─â ┼či cre┼čte presiunea arterial─â.

Dac─â ai mult de lucru ┼či nu te ridici de la birou dec├ót foarte rar, iar ├«n timpul liber te relaxezi tot st├ónd a┼čezat, ai ┼čanse mari s─â te confrun┼úi cu simptome de diabet sau boli cardiace. Cei care stau a┼čeza┼úi peste 11 ore pe zi au un risc cu 40% mai mare de a suferi boli grave, care le pot amenin┼úa via┼úa. De aceea, este important s─â faci mi┼čcare oric├ónd ai ocazia, s─â faci pauze.

├Än lipsa timpului pentru a-┼úi g─âti ceva sau pur ┼či simplu pentru c─â ├«┼úi plac, alegi produse de tip fast-food sau semipreparate. Alimenta┼úia nes─ân─âtoas─â este o problem─â mondial─â spre deosebire de cea a depende┼úei de fumat. Te poate aduce ├«n situa┼úia s─â fii diagnosticat cu diabet de tip 2, hipertensiune arterial─â, anemie, cancer.