Cinci sfaturi pentru o viaţă sănătoasă

1 2 jpg jpeg

1. Asigură corpului tău lichidele necesare!

Încearcă să bei 2 litri de apă pe zi (inclusiv ceaiuri, limonadă sau sucuri naturale). Elimină băuturile răcoritoare sintetice. Nu consuma băuturi de la frigider sau cu gheaţă. Lichidele reci întârzie digestia.

De ce? Corpul uman are între 60 şi 80% apă. Este important ca lichidele băute să fie cu un pH neutru sau uşor alcalin. Băuturile răcoritoare sintetice sunt foarte acide (pH 2,5-3) şi au un efect nociv în special asupra ficatului şi pancreasului.

2. Redu cantitatea de carne!

Înlocuieşte carnea animalelor crescute forţat cu cea care provine de la animale crescute biologic sau cu preparate din soia ori cu ciuperci de cultură. Nu mânca niciodată carnea în combinaţie cu cartofii sau pastele făinoase! Foloseşte garnituri pe bază de legume, salate sau orez.

De ce? Carnea animalelor crescute cu mixturi furajere şi îngrăşate cu hormoni de creştere este mult mai nesănătoasă decât cea a animalelor hrănite cu ierburi şi cereale.

3. Elimină dulciurile concentrate!

Înlocuieşte dulciurile cu fructe şi zahărul cu mierea de albine sau zahărul brun. Dacă nevoia de a mânca dulciuri devine copleşitoare, mănâncă din când în când un pătrăţel de ciocolată neagră sau câteva fructe uscate.

De ce? Alimentaţia chimizată este una din cauzele îmbolnăvirii la omul modern. Consumând curent aceste alimente, omul poate introduce în organism aproximativ 4-5 kg de aditivi alimentari sintetici pe an.

4. Adoptă un regim alimentar echilibrat!

O zi pe săptămână este bine să mănânci numai fructe şi să bei sucuri naturale de fructe şi legume. Este o metodă bună de detoxifiere şi asigură vitaminizarea organismului. Începe-ţi ziua cu un pahar mare de apă plată.

Dimineaţa, corpul are cea mai mare nevoie de hidratare. De ce? Consumând multe cereale, legume şi fructe şi mai puţine alimente concentrate, ca ouăle, carnea, brânzeturile, grăsimile şi dulciurile, îţi compui un regim echilibrat şi îţi asiguri necesarul de glucide, lipide, proteine şi aminoacizi esenţiali, enzime şi vitamine.

Uleiurile vegetale obţinute prin presare la rece sunt considerate medicamente pentru corp în medicina ayurveda. Ele hrănesc sistemul nervos şi conţin substanţe valoroase (acizi graşi omega 3 şi omega 6), care protejează corpul de îmbolnăvire şi îmbătrânire. Untul şi smântâna preparate din lapte proaspăt au rol de protecţie a sistemului nervos şi cardio-vascular.

De ce? Uleiurile rafinate conţin toxine şi grăsimi modificate, ce nu pot fi folosite corect în celule. Grăsimile animale şi prăjelile suprasolicită vezica biliară şi ficatul şi duc în timp la instalarea unor afecţiuni organice sau metabolice.