6 trucuri pentru o via┼ú─â lung─â ┼či activ─â

1 2 jpg jpeg

Obiceiuri sănătoase de viaţă: un regim alimentar sănătos

Pu┼úine lucuri sunt mai importante pentru men┼úinerea s─ân─ât─â┼úii dec├ót o alimenta┼úie echilibrat─â ┼či s─ân─âtoas─â. Un factor esen┼úial - include ├«n regimul t─âu alimentar legume ┼či fructe bogate ├«n antioxidan┼úi, cereale integrale ┼či carne slab─â. ├Än plus, evit─â pe c├ót posibil consumul de zah─âr ┼či f─âin─â rafinat─â.

Obiceiuri sănătoase de viaţă: nu uita de micul dejun

├Än ceea ce prive┼čte micul dejun, importan┼úa lui este de necontestat. Studiile au demonstrat c─â cea mai important─â mas─â a zilei previne obezitatea ┼či diabetul. Un mic dejun s─ân─âtos activeaz─â metabolismul, ├«i furnizeaz─â energie pentru o mare parte din zi ┼či amelioreaz─â digestia.

Obiceiuri sănătoase de viaţă: activitate fizică regulată

Practicarea regulat─â a unui sport este benefic─â at├ót pentru fizic, c├ót ┼či pentru starea pshic─â, fiind metoda optim─â de men┼úinere a corpului ├«n form─â. Sportul ajut─â la ├«nt─ârirea for┼úelor de ap─ârare ale corpului, ├«n reducerea stresului ┼či previne apari┼úia bolilor de inim─â ┼či a celor circulatorii, a diabetului, a obezit─â┼úii ┼či a osteoporozei.

O dat─â cu ├«naintarea ├«n v├órst─â, capacitatea mental─â are de beneficiat de pe urma practic─ârii unui sport. Totodat─â, mi┼čcarea regulat─â ofer─â o stare general─â de bine.

Obiceiuri sănătoase de viaţă: somn odihnitor

Mai multe studii au ar─âtat c─â persoanele care au un program haotic de somn sau pur ┼či simplu nu dorm suficient risc─â s─â se ├«mboln─âveasc─â de cancer, de afec┼úiuni cardiace, diabet sau obezitate.

Somnul este indispensabil vie┼úii ┼či reprezint─â o condit┼úe de baz─â pentru dezvoltare, starea de bine ┼či de s─ân─âtate. ├Än timpul somnului, metabolismul se reduce, l─âs├ónd loc mecanismelor de refacere s─â preia conducerea.

Obiceiuri sănătoase de viaţă: o igienă orală corectă

Speciali┼čtii sus┼úin c─â men┼úinerea unei bune igiene orale prelunge┼čte via┼úa cu cel pu┼úin 6 ani.

Obiceiuri sănătoase de viaţă: o minte activă

Musculatura, creierul ┼či memoria trebuie men┼úinute active pe ├«ntreg parcursul vie┼úii. Pentru a te men┼úine ├«n form─â din punct de vedere mental, antreneaz─â-┼úi memoria zilnic realiz├ónd diferite activit─â┼úi care s─â stimuleze curiozitatea.