5 ponturi s─â scapi de durerile articulare

1 2 jpg jpeg

Renunţă la ţigări

Compu┼čii din fumul de ┼úigar─â afecteaz─â sistemul imunitar ┼či procesul de refacere a ligamentelor rupte. Cercet─âtorii au descoperit c─â fumatul reduce num─ârul de celule macrofage, care combat infec┼úiile la locul leziunii. Aceasta este o problem─â, deoarece macrofagele elibereaz─â semnale chimice care atrag alte celule, necesare pentru refacerea articula┼úiilor.

Î

ncearc─â s─â sl─âbe┼čti pu┼úin

Prea mult─â gr─âsime ├«n jurul mijlocului, pe ┼čolduri sau pe spate supune articula┼úiile la o presiune mare ┼či m─âre┼čte riscul de artrit─â, boal─â cauzat─â de degradarea cartilajului. Un studiu efectuat ├«n Australia a relevat c─â riscul de osteoartrit─â, cea mai frecvent─â form─â de artrit─â, cre┼čte cu 36% pentru fiecare 5-6 kilograme peste greutatea optim─â.

Acoperă-ţi necesarul zilnic de vitamina D

Aceast─â vitamin─â produs─â de piele c├ónd este expus─â la lumina soarelui men┼úine s─ân─âtatea sistemului imunitar ┼či protejeaz─â articula┼úiile ├«mpotriva uzurii, prin fortificarea oaselor. Un studiu, efectuat asupra unor persoane cu semne de osteoartrit─â a genunchilor, a ar─âtat c─â persoanele care au consumat mai mult─â vitamin─â D, din alimente ┼či suplimente, au avut, dup─â 8 ani, articula┼úii mai s─ân─âtoase dec├ót cei care aveau cantit─â┼úi mai mici de vitamina D ├«n organism.

Cite┼čte ┼či: Cele mai frecvente boli de oase ┼či articula┼úii

Alege cu atenţie exerciţiile fizice

Dac─â ai dureri de genunchi c├ónd alergi, c├ónd faci gimnastic─â aerobic─â sau s─ârituri, alege un program de fitness cu impact redus. Mersul pe jos sau cu bicicleta, ├«notul ┼či gimnastica aerobic─â ├«n ap─â, dar ┼či yoga sau pilates sunt activit─â┼úi excelente, care ard calorii, stimuleaz─â sistemul cardiovascular ┼či diminueaz─â durerile de articula┼úii. Renun┼ú─â la orice activitate care afecteaz─â gleznele sau genunchii.

Evit─â s─â faci mi┼čcare ├«n ritm intens

Mu┼čchii puternici, mai ales cei ai bra┼úelor ┼či ai picioarelor, ajut─â la men┼úinerea stabilit─â┼úii ├«ncheieturilor. Cu c├ót musculatura corpului este ├«ntr-o form─â mai bun─â, cu at├ót scade riscul unei accident─âri. ├Än plus, mu┼čchii absorb ┼čocurile ┼či contribuie la r─âsp├óndirea acestora asupra ├«ntregii suprafe┼úe a ├«ncheieturii.

Are efect protector asupra articula┼úiilor fortificarea mu┼čchilor prin exerci┼úii de rezisten┼ú─â ÔÇô cu gantere u┼čoare, aparate de la sala de fitness, benzi elastice sau, pur ┼či simplu, prin exerci┼úii ├«n care se folose┼čte rezisten┼úa la propria greutate, cum sunt genuflexiunile ┼či flot─ârile.