5 metode s─â te fere┼čti de bolile de iarn─â

1 2 jpg jpeg

Consum─â proteine!

Proteinele sunt baza unui corp ┼či a unui sistem imunitar s─ân─âtos. Dietele s─ârace ├«n proteine au tendin┼úa s─â fie bogate ├«n carbohidra┼úi, ceea ce duce la cre┼čterea nivelului de glucoz─â din s├ónge, care obose┼čte pancreasul ┼či sistemul imunitar.

Mănâncă lămâi!

Stoarce c├óteva pic─âturi de suc de l─âm├óie ├«n ap─â, ceai, salat─â (├«n loc o┼úet) sau pr─âjituri! A┼ča vei reu┼či s─â-┼úi men┼úii un PH s─ân─âtos ├«n corp. L─âm├óia e alimentul ideal pentru restabilirea echilibrului acizi-baze din organism.

Aciditatea produs─â de sucul de l─âm├óie sau o┼úetul de mere cre┼čte rezisten┼úa corpului fa┼úa de infec┼úii, pe c├ónd alte medii mai acide favorizeaz─â dezvoltarea viru┼čilor.

Cite┼čte ┼či:

- Sfaturi pentru a-ţi păstra sănătatea iarna

- Atenţie la bolile care se agravează iarna

- De ce mâncăm mai mult pe timp de iarnă

F─â mi┼čcare!

Sportul e bun la toate! ├Änl─âtur─â stresul, m─âre┼čte circula┼úia la nivelul creierului, ajut─â la producerea endorfinei (substan┼ú─â care produce buna dispozi┼úie) ┼či, ├«n plus, ├«nt─âre┼čte sistemul imunitar. Studiile arat─â c─â activitatea sportiv─â face s─â creasc─â ├«n mod evident num─ârul anticorpilor pentru 24 de ore.

Alung─â stresul!

Stresul este unul dintre du┼čmanii cei mai puternici ai sistemului imunitar. Sub influen┼úa hormonilor de stres, num─ârul anticorpilor se reduce sim┼úitor. De aceea, exerci┼úiile de relaxare, plimb─ârile ├«n aer liber, orele de repaus ┼či activitatea ├«n timpul liber sunt absolut necesare dac─â ┼úii la s─ân─âtatea ta.

Dormi suficient!

Pentru sistemul imunitar, somnul este vital, ca stimulent ┼či ca perioad─â de regenerare. Acelea┼či substan┼úe care produc somnul stimuleaz─â ┼či produc┼úia de interleucin─â, una dintre cele mai puternice arme ale sistemului imunitar.

Somnul p─âstreaz─â sub control greutatea corporal─â, regleaz─â hormonii, ├«mbun─ât─â┼úe┼čte buna dispozi┼úie ┼či claritatea g├óndirii.