6 semne care arat─â c─â ai lips─â de potasiu. De ce este important acest mineral

2 oboseala jpg jpeg

Mineral implicat ├«n numeroase func┼úii ┼či procese ale organismului, potasiul contribuie, printre altele, la reglarea tensiunii arteriale ┼či este necesar pentru contrac┼úia muscular─â.

Al─âturi de sodiu, potasiul men┼úine echilibrul acido-bazic al corpului. Este esen┼úial pentru transmiterea impulsurilor nervoase, particip─â la contrac┼úia muscular─â, inclusiv a mu┼čchiului cardiac, este necesar pentru func┼úionarea rinichilor ┼či a glandelor suprarenale. Potasiul ajut─â la controlul tensiunii arteriale, al─âturi de sodiu. C├ónd exist─â un echilibru ├«ntre sodiu ┼či potasiu, se ├«mbun─ât─â┼úesc contrac┼úiile cardiace. De asemenea, acest mineral are un rol important ├«n func┼úionarea creierului; un aport adecvat al potasiului sus┼úine activitatea neuronal─â ┼či func┼úiile cognitive.

Care este doza zilnic─â necesar─â

Adul┼úii au nevoie zilnic de 4.700 mg de potasiu.

Surse de potasiu

Printre sursele de potasiu se numără: lintea, curmalele, spanacul, bananele, avocadoul, ciupercile, nucile, caisele, cartofii, carnea de vită sau de pui, morcovii, iaurtul, ciocolata neagră, pâinea, orezul.

6 simptome ale carenţei de potasiu

Chiar dacă ai în meniul zilnic produse care conţin potasiu, te poţi confrunta cu o carenţă a acestui mineral, mai ales dacă iei laxative sau diuretice. Iată cum se manifestă lipsa de potasiu: