Dacă partenerul tău are această carenţă în organism, ar putea avea probleme mari cu erecţia. Vitamina D ar putea creşte riscul că un bărbat să dezvolte disfuncţii erectile.

Nivelul insuficient de vitamina D poate accelera producţia de radicali liberi numiţi ioni de superoxid. Aceştia distrug oxidul oxidul de azot, o moleculă care îţi ajută vasele de sânge să funcţioneze mai bine. Rezultatul: erecţia se obţine mult mai greu.

"Oxidul de azot face că vasele de sânge să se relaxeze, lucru care creşte fluxul sanguin şi face că erecţia să se desfăşoare în condiţii normale", spune Larry Lipshultz, medic urolog. Bărbaţilor cu nivele scăzute de vitamina D li se recomandă suplimente de 30 mg/mL sau peste.

Cele mai bune surse de vitamina D

Peştele

Unul dintre produsele ce poate fi consumat şi pe perioada postului, în zilele cu dezlegare, profită că ai o gamă variată de unde alege cel puţin un sortiment pentru a-l consuma. Fiind considerat o carne sănătoasă, mai ales peştele spadă reprezintă o sursă bună de vitamina D, slab în calorii, îţi oferă un bun aport proteic şi totodată grăsimi sănătoase. Poţi opta să îl găteşti la cuptor alături de legumele preferate sau la grătar şi astfel vei avea parte de o porţie de sănătate în farfuria ta.

De asemenea o altă variantă sănătoasă o reprezintă somonul. În special cel sălbatic care este mult mai bogat în această vitamină. Merge de minune combint cu rozmarin sau cu cartofi la cuptor. Nici tonul la conservă nu este de evitat, extrem de gustos, bogat în vitamina antirahitică şi în vitamina K.Poţi să îl foloseşti pentru a preara un delicios platou de sushi.

Un pahar de suc de portocale zilnic

Deşi nu trebuie evitată pulpa fructului deoarece conţine fibre bune pentru digestie, un pahar de suc de portocale băut zilnic îţi va asigura necesarul de vitamina D, în special dacă alegi să îl consumi dimineaţa.

Poţi de asemenea să îl foloseşti ca şi dressing pentru salată alături de sucul de lămâie sau să pui în el ovăz peste noapte iar dimineaţa să consumi piureul format. Pe lângă vitamina D vei beneficia de un aport bun de vitamina A,C, potasu, acid folic. Dacă îţi plac milkshake-urile, acum ai un motiv în plus să le consumi deoarece acestea sunt o sursă bogată de vitamină D mai ales dacă vei folosi laptele cu un indice de grăsime scăzut care îţi va furniza şi o doză bună de calciu, fosfor şi riboflavină. Nu ezita să consumi iaurt grecesc cât de des posibil.

Gălbenuşul de ou

Vitamina D se află din plin în gălbenuşul oului care de altfel este şi gustos. Alege ouăle de ţară, despre care ştii că sunt bio deoarece sunt mult mai bogate în vitamine şi mult mai sănătoase. Alege să începe dimineaţa cu un mic dejun cu ouă fierte şi o porţie de legume, poţi să le combini într-o salată sau să le consumi ca atare separat.

Nu face abuz niciodată de alimente şi alternează-le constant!