Pe lângă moştenirea genetică, există numeroşi factori care te fac să arăţi mai în vârstă decât eşti. Pentru toate acestea ai la îndemână mai multe soluţii de întinerire, fără să punem la socoteală operaţiile estetice sau botoxul. Nu uita că nu e niciodată prea târziu să îţi schimbi stilul de viaţă ca să te simţi şi să arăţi mai bine!

Cu toţii ştim că fumatul sau consumul crescut de băuturi alcoolice ne afectează sănătatea şi felul în care arătăm. Ţigările nu numai că ne scurtează viaţa, crescând riscul apariţiei bolilor de inimă şi a celor de plămâni, dar pot activa, în acelaşi timp, nişte enzime care să distrugă elasticitatea pielii. Şi, pe lângă acestea, mai sunt şi alte obiceiuri de zi cu zi care ne scad speranţa de viaţă şi ne usucă tenul, ne ridează şi ne îmbătrânesc organele interne mai mult decât ne-am putea imagina posibil. Care sunt acelea?

 

Stres prea mare şi odihnă prea puţină

 

Mai multe studii au demonstrat că stresul cronic ne afectează celulele, lucru care grăbeşte întregul proces de îmbătrânire a organismului. Mai mult, grijile pe care ţi le faci în exces pot declanşa apariţia bolilor autoimune, a tulburărilor psihice, îţi strică starea de spirit, te determină să mânânci ori prea mult, ori prea puţin şi îţi pot crea insomnii. Adulţii au nevoie de 7 ore de somn pe noapte, iar lipsa unei odihne suficiente nu numai că te face să arăţi obosit, cu ochii umflaţi, tenul lăsat şi ceacăne, dar îţi scade şi speranţa de viaţă. Experţii recomandă să te culci mai devreme dacă observi că n-ai energie de obicei, gândeşti parcă în reluare şi ai început să te îngraşi. Poziţia ideală în pat este cea cu corpul pe spate, dacă vrei să te menţii odihnit, revigorat şi tânăr cât mai mult timp. Orice altă poziţie de somn îţi poate cauza probleme la coloana vertebrală, care, odată cu trecerea anilor, se agravează şi-ţi va limita deplasările zi de zi, pe lângă faptul că-ţi va accentua ridurile. Pentru a preveni sau mai esompa din semnele trecerii timpului de pe chipul tău, poţi consuma acizi graşi Omega-3 atât din peşte, tot felul de seminţe sau ulei de măsline, ori lua suplimente alimentare. De reţinut că o dietă săracă în grăsimi ne privează de acest component, contribuind astfel la îmbătrânirea prematură a tenului.

 

Sedentarismul, bată-l vina!

 

Un studiu arată că, pentru fiecare oră petrecută în faţa televizorului, viaţa noastră se scurtează cu 22 de minute. Drept urmare, experţii recomandă ca, la fiecare jumătate de oră petrecută tolăniţi pe canapea sau pe scaun, la birou, să ne ridicăm şi să facem măcar câţiva paşi. Mişcarea e benefică atât fizic, pentru că ne menţine inima sănătoasă, cât şi psihic, pentru că nu permite stresului să ne acapareze. În plus, o plimbare de numai 30 de minute, de 3 ori pe săptămână, ne menţine în formă şi poate scădea riscul de-a cădea şi-a ne accidenta, cauza majoră de-a cădea la pat a seniorilor. Şi mai trebuie să vă spunem cât ne îmbrătrâneşte invaliditatea? Imobilizarea poate cauza comportamente antisociale, depresie, pe lângă dureri greu de suportat şi, eventual, intervenţii chirurgicale pentru fracturi.

 

Alimentaţie şi acceptarea realităţii

 

Evident că alimentaţia este şi ea importantă atunci când vine vorba să ne menţinem sănătoşi şi viguroşi pentru mai mult timp. Prăjelile, fast food-ul, alimentele procesate sunt inamicul nostru nr. 1 pe măsură ce înaintăm în vârstă. La fel şi sedentarismul, lipsa socializării sau resentimentele. Nu e nicio glumă! Iertarea vine la pachet cu o stare de bine spirituală, dar şi psihologică şi fiziologică. Iertăm şi acceptăm realitatea, pentru a avea o tensiune arterială scăzută şi mai puţin stres, anxietate sau depresie în viaţa noastră. E simplu, nu?

Atenţie la excese!

Prea multă încălzire artificială usucă nu numai aerul din casa ta, ci şi pielea şi părul. Drept urmare, faci mai multe riduri decât ar fi prevăzut la vârsta ta. Acelaşi efect îl are supraexpunerea la razele UV. E de preferat să-şi dai cu cremă de soare chiar şi atunci când sunt nori, doarece norii blochează razele UV doar în proporţie de 20%.

 

Citeşte şi: Aşa ţii sub control greutatea la menopauză!