Care sunt cele mai bune exercitii pentru slabit este, de departe, cea mai adresata intrebare atat de femei, cat si de barbati. Antrenorul Julia Bukkley are raspunsul si detaliaza cum pot fi executate cele mai eficiente antrenamente fizice.

Cei mai multi vor o lista scurta cu pana la cinci exercitii care fac sa dispara celulita si sa reduca in centimetri talia. Lucrurile nu functioneaza asa, spune trainerul sportiv Bukkley, altfel, nu s-ar mai fi tiparit tone de carti cu sfaturi despre slabit si tonifiere.

Exercitii burpees, genuflexiuni si fandari

Mai intai, trebuie spus ca cele mai eficiente miscari sunt cele care pun in functiune grupele principale de muschi. Aceste exercitii consuma multa energie calorica pentru a fi executate, deci si o cantitate mare de grasime. Este vorba despre exercitiile burpees, care iti solicita muschii pieptului, spatelui, coapselor, dar si grupe de muschi secundare, cum sunt cele ale bratelor si umerilor. Dupa burpees, cele mai bune exercitii pentru slabit sunt genuflexiunile si fandarile, de orice fel. Efectul este si mai mare daca folosesti si greutati in timpul exercitiilor.

Asa reduci mai multa masa de grasime

Julia Buckkley spune ca a observat, in anii ei de experienta in sala de fitness, ceva mai important decat anumite exercitii pentru pierderea in greutate. Intensitatea, varietatea si progresul contribuie la obtinerea unor rezultate mai rapide.

Multi oameni executa cu aproximatie aceleasi exercitii, folosesc greutati asemanatoare si, deseori, executa miscarile cu aceeasi viteza. In final, transpira putin, insa cei mai multi prefera sa ramana in zona de confort. Culmea, dupa o perioada de timp, acestia se intreaba, usor revoltati, de ce tot efortul lor nu este soldat cu rezultate pe masura?

Creste treptat intesitatea antrenamentelor

Sfatul Juliei pentru oamenii care vor sa slabeasca si sa isi tonifieze trupul este sa opteze pentru antrenamente variate. Aceste programe de exercitii trebuie sa cuprinda miscari care implica un nivel ridicat de intensitate, cum sunt antrenamente HIIT. De asemenea, sa mizeze pentru miscari care cresc rezistenta fizica.

Daca vrei sa vezi schimbari pozitive asupra corpului tau, trebuie sa adopti anumite schimbari si in modul cum te antrenezi. Trebuie sa faci sport fara sa-ti fie teama sa iesi din zona de confort, sa folosesti greutati mai mari, sa cresti numarul de exercitii din serii. Daca de obicei faci opt genuflexiuni, mareste, cu timpul, numarul lor la zece, apoi la doisprezece genuflexiuni. Fa-le ulterior si cu greutati. Acelasi lucru este valabil si pentru fandari si pentru exercitiile burpees. Mizeaza si pe antrenamente de tip cardio, pentru care este ideal sa cresti gradual viteza cu care le executi.