Este necesară pentru asimilarea calciului în oase, de aceea este foarte importantă administrarea ei la copii, dar are şi alte roluri importante în organism: ne protejează de bolile de inimă, dar şi de inflamaţii.

 

Ne apără de diabet

Suplimentele pe bază de vitamina D îmbunătăţesc modul de funcţionare a beta-celulelor din pancreas, care produc insulină, hormonul responsabil cu reglarea nivelului de zahăr din sânge. Din acest motiv este utilă administrarea de vitamina D în caz de sindrom metabolic, alături de măsuri de stil de viaţă, pentru a preveni instalarea diabetului.

Întăreşte oasele vârstnicilor

Instalarea menopauzei la femei creşte riscul de apariţie a osteoporozei, boală în care oasele se subţiază şi care duce, implicit, la fracturi. De aceea, este bine să luaţi suplimente pe bază de calciu şi vitamina D la recomandarea medicului, şi să vă expuneţi la soare timp de 15 minutepe zi pentru a da organismului ocazia să sintetieze vitamina D necesară funcţonării optime.

Reduce inflamaţiile

Nivelul optim de vitamina D ajută organismul să facă faţă mai uşor simptomelor astmului, mai ales în cazul copiilor. Specialiştii susţin că persoanele care suferă de această afecţiune au mai puţine crize de astm, iar severitatea lor este mai mică, fiindcă vitamina D ajută la calmarea inflamaţiilor de la nivelul căilor respiratorii, specific acestei boli. Acest efect de reducere a inflamaţiilor este responsabil şi pentru efectul preventiv al vitaminei D în cazul afecţiunilor inflamatorii intestinale, precum boala Crohn.

De câtă vitamina D ai nevoie?

Vitamina D se sintetizează în corp în prezenţa soarelui şi este suficientă o expunere de 15 minute pe zi. Surse alimentare sunt peştele gras, uleiul de peste, ouăle.  Aportul de vitamina D recomandat pentru copiii de la 1-18 ani, femei însărcinate şi adulţi sănătoşi până în 70 ani este de 600 UI, iar pentru vârstnicii peste 70 ani de 800 UI. Administrarea se face, la nevoie şi în perioadele fără soare, adică septembrie-aprilie.